۰

پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از گاز اروپا

میز نفت - آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارشی هشدار داد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با کمبود احتمالی ۲۷ میلیارد متر مکعب گاز در سال ۲۰۲۳ مواجه هستند.
آژانس بین المللی انرژی  | میز نفت
آژانس بین المللی انرژی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارشی روز دوشنبه هشدار داد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با کمبود احتمالی 27 میلیارد متر مکعب گاز در سال 2023 مواجه هستند.

این گزارش چندین راه حل را برای جلوگیری از بحران انرژی در این منطقه تشریح و بروکسل را ترغیب می‌کند تا تلاش ها را برای تضمین تامین انرژی در سال آینده میلادی افزایش دهد.

در گزارش این آژانس آمده است: سال 2023 ممکن است آزمایش سخت تری برای اروپا باشد چرا که عرضه روسیه ممکن است باز هم کاهش یابد و عرضه جهانی گاز طبیعی مایع (LNG) محدود خواهد بود - به خصوص اگر تقاضای چین برای LNG افزایش یابد - و تضمینی برای ادامه دمای معتدل غیر متداول در فصل زمستان اروپا که در ابتدا مشاهده شد، وجود ندارد.

این گزارش با عنوان «چگونه از کمبود گاز در اتحادیه اروپا در سال 2023 جلوگیری کنیم»، فهرستی از اقدامات عملی را ارائه می‌دهد که این اتحادیه می‌تواند برای جلوگیری از کسری بودجه و جهش‌های «بد» قیمت‌ها انجام دهد.

چنین اقداماتی شامل افزایش بهره‌وری انرژی، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهبود تلاش‌هایی می‌شود که اقدامات صرفه‌جویی در انرژی را ترویج می‌کند و عرضه گاز را از طریق قراردادهای جدید با کشورهایی که ظرفیت صادرات مازاد دارند، افزایش می‌دهد.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی در کنفرانسی خبری در بروکسل ضمن ارائه این گزارش در کنار اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت: اجرای این اقدامات 100 میلیارد یورو (105 میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت، اما این مبلغ از نظر صرفه‌جویی در قبوض گاز طبیعی ظرف دو سال بازپرداخت خواهد شد.

وی افزود که بدون اقدامات اضطراری که قبلاً توسط اتحادیه اروپا برای تامین انرژی خود در سال جاری انجام شده بود، این کمبود حدود 60 میلیارد متر مکعب می‌شد.

وی گفت: با این حال، بسیاری از شرایطی که به کشورهای اتحادیه اروپا اجازه داد تا انبارهای خود را قبل از زمستان امسال پر کنند، ممکن است در سال 2023 تکرار نشوند.



منبع : تسنیم
 
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 34533
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *