۰

چرا هوای تهران آلوده شد؟

میز نفت - بررسی غلظت آلاینده‌های تهران نشان از افزایش دی اکسید گوگرد در روزهای اخیر می‌دهد. گازی که ناشی از سوخت بنزین بی‌کیفیت است یا مازوت‌سوزی در صنایع. در روزهای اخیر هم میزان آلاینده دی اکسید گوگرد به مرور افزایش داشت، تا جایی که این آلاینده به میزان 101 هم رسید. روز یکشنبه 20 آذر میزان غلظت آلاینده SO2 در تمام ایستگاه‌های تهران، 28 بود.
به گزارش میز نفت، تهران یک پای ثابت آلودگی هوا در کشور است؛ یکی از آلوده‌ترین پایتخت‌های دنیا با بیش از 9 میلیون نفر جمعیت. اما در پایتخت چه خبر است؟

شهروندان تهرانی از ابتدای آذر تاکنون 21 روز هوای ناسالم را از سر گذرانده است. از ابتدای سال هم تنها 2 روز هوای پاک برای این شهر ثبت شده است. سال گذشته هم تنها 2 روز هوای پاک داشت.

بررسی غلظت آلاینده‌های تهران نشان از افزایش دی‌اکسیدگوگرد در روزهای اخیر می‌دهد. گازی که ناشی از سوخت بنزین بی‌کیفیت است یا مازوت‌سوزی در صنایع.

در روزهای اخیر هم میزان آلاینده دی اکسید گوگرد به مرور افزایش داشت، تا جایی که این آلاینده به میزان 101 هم رسید. روز یکشنبه 20 آذر میزان غلظت آلاینده SO2 در تمام ایستگاه‌های تهران، 28 بود.

روز چهارشنبه 23 آذر، میزان غلظت آلاینده دی‌اکسیدگوگرد 76 بود. روز پنجشنبه اما غلظت این آلاینده در سال جاری رکورد زد و عدد 101 را به ثبت رساند. به طور کلی از یکشنبه تا روز گذشته این آلاینده افزایش چمشگیری داشت. اما منشا این آلاینده کدام است؟ مازوت یا بنزین بی‌کیفیت؟[غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد؛ منبع شرکت کنترل کیفیت هوای تهران]غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد؛ منبع شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

با این حال بررسی داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که درست در همان مناطقی که به کارخانه‌ها و صنایع نزدیک است، غلظت آلاینده SO2 در روزهای اخیر افزایش داشته است.


پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 34601
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *