۰

آلمان واردات نفت خط لوله از روسیه را متوقف کرد

میز نفت -با وجود این که آخرین دور از تحریم‌های اتحادیه اروپا، واردات نفت خام روسیه از طریق خط لوله را مستثنی می‌کند، آلمان واردات نفت خط لوله این کشور را در اول ژانویه متوقف کرد.
آلمان و روسیه | میز نفت
آلمان و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، با وجود این که آخرین دور از تحریم‌های اتحادیه اروپا، واردات نفت خام روسیه از طریق خط لوله را مستثنی می‌کند، آلمان واردات نفت خط لوله این کشور را در اول ژانویه متوقف کرد.

 تحریم اتحادیه اروپا علیه واردات نفت روسیه از طریق دریا در 5 دسامبر اجرایی شد، اما جریان نفت خط لوله به کشورهای عضو اتحادیه اروپا محصور در خشکی از این ممنوعیت مستثنی است.

آلمان و لهستان قبلاً متعهد شده بودند که از این معافیت استفاده نکنند و واردات نفت خام روسیه از طریق خط لوله دروژبا را از آغاز سال 2023 متوقف کنند.

خبرگزاری دی‌پی‌ای DPA آلمان در گزارشی پیش بینی کرد که توقف عرضه خط لوله بر پالایشگاه های بزرگ آلمان در شهر شودت در ایالت براندنبورگ و شهر لئونا در ایالت زاکسن-آنهالت که سوخت آلمان شرقی را تامین می‌کنند، تأثیر بگذارد.

دولت فدرال این کشور گفته است که منابع جایگزین برای تامین سوخت مورد نیاز این پالایشگاه ها را که دهه‌ها نفت خام روسیه را از خط لوله دروژبا فرآوری کرده‌اند، شناسایی کرده است.

بر اساس این گزارش، شودت چهارمین پالایشگاه بزرگ آلمان است و 90 درصد سوخت برلین را تامین می‌کند.

غول نفتی روسیه موسوم به روس‌نفت Rosneft  تا سپتامبر 54.17 درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشت، تا زمانی که آلمان تعهدات داخلی این شرکت را تحت قیمومت قرار داد و کنترل پالایشگاه را به تنظیم کننده بازار انرژی این کشور واگذار کرد.

در ماه دسامبر، آلمان و لهستان به توافقی دست یافتند که بر اساس آن ورشو متعهد شد تا عرضه کافی برای پالایشگاه شودت را فراهم کند تا از ژانویه با ظرفیت 70 درصد کار کند.


منبع : تسنیم
 
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب: 34687
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *