۰

سکوت خجسته مهر درباره دروغش!

به گزارش میز نفت،  محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت درباره راه‌اندازی فاز 11 پارس جنوبی اظهارات عجیبی کرده است؛ او گفته است:« در فاز 11 کار را با 4 حلقه چاه آغاز کردیم،  پس از آن مشکل سکو داشتیم، که ساخت آن سه سال زمان نیاز داشت، جابجا کردن سکو در فاز 11 منحصربه‌فرد بود و تا پیش‌ازاین انجام نشده و اگر این کار رو نمی‌کردیم سه سال باید منتظر می‌ماندیم.»

او گفته است:« .ما نمی‌خواهیم کاری که دولت‌های پیشین انجام داده‌اند به نام خود ثبت کنیم. اما در گذشته برای فاز ۱۱ کار قابل‌عرضه انجام نشده نبود.» خجسته مهر در حالی سعی دارد صفر تا صد بهره‌برداری از فاز 11 را تصمیم دولت سیزدهم بداند که در ابتدای سال 99 ، همه مسیر توسعه این فاز توسط پتروپارس طراحی و قراردادهای آن منعقد شد.

به‌عنوان نمونه، عملیات حفاری نخستین چاه طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی با دکل دریایی MD-1 در موقعیت مرزی SPD11B روز 24 آذر 1399 آغاز شد. چاه‌های بعدی نیز حفر شد. جکت سرچاهی فاز 11 هم قبلاً ساخته شده و آماده بود، این جکت هم نصب شد و فقط مانده بود جابجایی سکوی سوم فاز 12 برای نصب.

از سال 1400 تا سال 1402، این عملیات ساده به طول کشید؛ سال گذشته قرار بود این نصب انجام شود اما به دلیل شکست طرح جابجایی و نصب این سکو، پروژه یک سال معطل ماند و امسال بالاخره این اتفاق رخ داد. درواقع تنها کاری که دولت سیزدهم کرده، انتقال و نصب سکوی فاز 12 به موقعیت فاز 11 بود. 
دروغ خجسته مهر - میز نفت
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 34703
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *