۰

رویابافی در صادرات نفت | عکس

به گزارش میز نفت، طبق این گزارش ۷۳ درصد از منابع و ۷۴ درصد از هزینه‌ها نسبت به مصوب ۶ ماهه قانون بودجه محقق شده است و به دلیل تحقق نیافتن ۲۷ درصد از منابع بودجه در شش ماهه ابتدایی سال، دولت به کنترل مخارج خود از طریق کاهش تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اقدام کرده.

مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین از پیش بینی یک کسری بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی خبر داده، حال آنکه تاکید دولت بر این است که می‌تواند سال ۱۴۰۱ را بدون چنین کسری پشت سر بگذارد.

یکی از مهمترین بخش‌های این گزارش به بحث درآمد‌های نفتی دولت در شش ماهه اخیر بر می‌گردد. دولت مدعی است که در ماه‌های اخیر و علی رغم وجود تحریم‌های مختلف و موانع FATF توانسته سطح تحقق درآمد‌های نفتی را به چند برابر دولت قبل برساند. از جمله هفته گذشته سخنگوی دولت مدعی شد که درآمد‌های حاصل از فروش نفت در مقایسه با ابتدای دولت سیزدهم ۲ و نیم برابر شده است.

پیشتر در شهریورماه هم سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۷۰۰ درصدی وصول درآمد‌های نفتی طی ۵ ماه نست سال جاری خبر داده بود. دیوان محاسبات نیز در آخرین گزارش تفریغ بودجه خود گفته بود که درآمد‌های نفتی طی ۸ ماه نخست سال جاری به میزان ۴۴۰ درصد رشد کرده است.

يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 34706
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *