۰

افزایش صادرات بنزین و گازوئیل آمریکا به اروپا

میز نفت - واردات بنزین و گازوئیل اروپا از آمریکا به بالاترین رقم طی ۲ سال گذشته رسید.
اروپا و آمریکا | میز نفت
اروپا و آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، واردات بنزین و گازوئیل اروپا از آمریکا در ماه دسامبر 2022 به بالاترین رقم طی 2 سال گذشته رسید. اروپا در ماه دسامبر 660 هزار تن بنزین و گازوئیل از آمریکا وارد کرد که بالاترین رقم ماهانه واردات از این کشور را از سپتامبر 2020 نشان می‌دهد و 70 درصد نسبت‌به محموله‌های وارد شده در ماه نوامبر افزایش داشته است.

به‌نظر می‌رسد عجله اروپا برای ذخیره‌ بنزین و گازوئیل چند ماه قبل‌از آغاز تحریم کامل واردات محصولات نفتی روسیه از اول فوریه، آغاز شده‌است. در آمریکا که همین حالا هم با مشکل کاهش عرضه گازوئیل تا 14 درصد پایین‌تر از متوسط 5 ساله روبروست، افزایش واردات اروپا هم‌زمان شده است با بسته شدن پالایشگاه‌ها در تعطیلات کریسمس به‌خاطر سرمای هوا.

به‌این‌ترتیب ذخایر بنزین و سوخت‌ آمریکا بیش‌از پیش تحت فشار قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود بازارهای بنزین و گازوئیل در تابستان با کمبود مواجه شوند. اروپا همچنین به‌دنبال افزایش واردات گازوئیل از امارات است.

روسیه در تلاش است صادرات گازوئیل خود را در ماه جاری میلادی قبل‌از آغاز تحریم‌های اتحادیه اروپا افزایش دهد. صادرات سوخت از بنادر روسیه در این ماه به 2.68 میلیون تن می‌رسد، یعنی 8 درصد افزایش نسبت‌به ماه گذشته میلادی و بالاترین رقم از ژانویه 2020. این رقم هم شامل صادرات از طریق خط لوله می‌شود و هم صادرات ریلی. در 10 روز اول ماه دسامبر حدود نیمی از واردات گازوئیل اروپا از روسیه صورت می‌گرفت که حاکی از ادامه‌ وابستگی اروپا به گازوئیل روسیه است.اروپا همچنین مقدار قابل‌توجهی گازوئیل از خاورمیانه و آسیا وارد کرده‌است.

منبع : تسنیم
 
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 34709
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *