۰

خط لوله سیبری مسیر جدید صادرات گاز به چین

میز نفت - مدیرعامل روس‌نفت طی نامه‌ای از پوتین خواسته این شرکت به‌عنوان یکی از عرضه‌کنندگان احتمالی گاز به خط لوله قدرت سیبری ۲ در نظر گرفته شود.
روس‌نفت | میز نفت
روس‌نفت | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، طبق گزارش روزنامه اقتصادی کامرسنت روسیه، شرکت روس‌نفت به‌دنبال صادرات گاز خود به چین از طریق یک مسیر دوم یعنی خط لوله سیبری است.

 ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت که یکی از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین است، طی نامه‌ای از وی خواسته روس‌نفت به‌عنوان یکی از عرضه‌کنندگان احتمالی گاز به خط لوله قدرت سیبری 2 در نظر گرفته شود.

 روسیه در حال حاضر گاز طبیعی را از طریق خط لوله قدرت سیبری به چین ارسال می‌کند. جریان گاز از این خط لوله در پایان 2019 پس‌از گذشت 8 سال از ساخت آن آغاز شد. انتظار می‌رود خط لوله قدرت سیبری 2 تا 2030 عملیاتی شود، میادین گازی غرب روسیه را به میادین شرقی متصل کند و گاز را از طریق مغولستان به چین برساند.

 خط لوله قدرت سیبری 2 نزدیک به میادین نفت و گازی قرار دارد که روس‌نفت اپراتور آنهاست. ذخایر این میادین به 1 تریلیون مترمکعب در جنوب محدوده کرانویارسک و 0.5 تریلیون مترمکعب در منطقه‌ ایرکوتسک می‌رسد.

 روس‌نفت علاوه‌بر این‌که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه است، پس‌از گازپروم و نواتک در رتبه سوم تولید گاز طبیعی این کشور هم قرار دارد.

 اما تحلیلگران عقیده دارند شرکت گازپروم با توجه به ذخایر عظیم گازی خود، تمایلی به دریافت گاز از یک شریک دیگر برای استفاده از این خط لوله را ندارد.

 پوتین در ماه دسامبر به الکساندر نوواک معاون نخست‌وزیر این کشور دستور داد این درخواست روس‌نفت را با شرکت گازپروم مطرح کرده و بر روی این مسئله کار کند.


منبع : تسنیم
 
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 34730
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *