۰

گاز روسیه بدون مشتری | تویتت

میز نفت - عبدالله باباخانی در توییتی از بی مشتری ماندن گاز روسیه نوشت.
به گزارش میز نفت، و، داده‌های شرکت دولتی گازپروم روسیه و محاسبات رویترز حکایت از آن دارد که صادرات گاز این کشور به اروپا با خطوط لوله در سال ۲۰۲۲ میلادی به پایین‌ترین حد پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق رسید. این اتفاق در پی کاهش خرید بزرگ‌ترین مشتری گاز روسیه (اروپا) به‌دلیل تنش‌های مسکو و کی‌یف و توقف فعالیت خط لوله نورد استریم-۱ در پی آسیب‌دیدگی رخ داده است.

اتحادیه اروپا که به‌طور سنتی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت و گاز روسیه بوده، سال‌ها درباره قطع وابستگی خود به انرژی روسیه صحبت کرده است، اما در پی تنش‌های مسکو و کی‌یف در فوریه این موضوع جدی‌تر شد.

بر اساس گزارش گازپروم اکسپورت، یکی از پایین‌ترین ارقام فروش گاز گازپروم پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال ۱۹۹۵ میلادی، ۱۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب بود.

در همین حال، روسیه فروش گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) را که از طریق دریا منتقل می شود، بیشتر به لطف کارخانه یامال ال‌ان‌جی در قطب شمال به رهبری شرکت نواتک افزایش داده است.

طبق گزارش سازمان دولتی روس استات (Rosstat)، تولید ال‌ان‌جی روسیه در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ با حدود ۱۰ درصد افزایش به ۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن رسید.

گاز روسیه بدون مشتری | میز نفت
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب: 34732
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *