اتفاق تلخ بنزینی در خوزستان | عکس

20 دی 1401 ساعت 23:14

میز نفت - محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان با اشاره به آمار تقریبی از میزان توزیع بنزین استاندارد در جایگاه‌های عرضه سوخت اهواز، گفت: کمتر از یک درصد بنزین استاندارد در سال ۱۴۰۱ در اهواز توزیع شده است. این رقم در سال 1400 اما معادل 20 درصد بوده است. باید دید شرکت ملی پالایش و پخش، چه پاسخی دراین‌باره دارد.


*به گزارش میز نفت، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آمار تقریبی از میزان توزیع بنزین استاندارد در جایگاه های عرضه سوخت اهواز، گفت: کمتر از یک درصد بنزین استاندارد در سال ۱۴۰۱ در اهواز توزیع شده است.

محمدجواد اشرفی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۲۰ درصد بنزین استاندارد در خوزستان توزیع شد به همین دلیل یکی از علل افزایش آلودگی هوا در اهواز و استان خوزستان عدم عرضه بنزین استاندارد در جایگاه های سوخت بوده است.

وی با گله مندی از عدم عرضه بنزین استاندارد در اهواز افزود: تکلیف وزارت نفت است که از سال ۱۴۰۰ در کلان شهرها بنزین استاندارد ملی و یا یورو توزیع کند اما متاسفانه این اقدام در سال ۱۴۰۱ صورت نگرفت.

اشرفی ادامه داد: توزیع سوخت استاندارد یکی از چالش های اساسی در خوزستان است و باید مسئولان پخش خوزستان با حساسیت بیشتری در زمینه توزیع بنزین استاندارد ورود کنند، این موضوع در سه روز گذشته در دادستانی اهواز نیز مورد بررسی قرار گرفت و شرکت پخش فرآورده های نفتی اهواز قول مساعد داد که بنزین استاندارد در استان توزیع کند.

*نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا

وی با بیان اینکه نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا متناسب با شرایطی که در استان خوزستان پیش می آید تشکیل و در خصوص تعطیلی ها به دلیل آلودگی هوا تصمیم گیری می کند، ادامه داد: دلیل اینکه معمولا شهروندان از دیر اعلام شدن تصمیمات کارگروه اضطرار گله مند هستند این است که با توجه به تمامی عوامل موجود در استان برای تعطیلی ها تصمیم گرفته می شود.

اشرفی اظهار داشت: باتوجه به شرایط جغرافیایی استان خوزستان که دشت است تغییرات جوی و روند آلودگی به صورت ساعتی تغییر می کند به همین منظور تلاش داریم که دقیق ترین پایش را داشته باشیم تا برای تعطیلی مدارس و یا مراکز دولتی و اقتصادی تصمیم گرفته شود.

اتفاق تلخ بنزینی در خوزستان - میز نفت


کد مطلب: 34734

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/34734/اتفاق-تلخ-بنزینی-خوزستان-عکس

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir