۰

پیش بینی جدید نفتی گلدمن ساکس

میز نفت -نتایج گزارشی که گلدمن ساکس انجام داده حاکی از آن که قیمت نفت در بازار‌های جهانی، در امسال به ۱۰۵ دلار در هر بشکه خواهد رسید.
گلدمن ساکس - میز نفت
گلدمن ساکس - میز نفت
به گزارش میز نفت ، گلدمن ساکس اعلام کرد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۳ به میزان حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود که بازار در نیمه دوم سال به حالت کسری بازگردد.

این بانک در توجیه این پیش بینی افزایشی خود به بازگشایی اقتصاد چین به روی شرکت‌های جهان بعد از پایان اجرای سیاست کووید صفر و سهمیه‌های بزرگ واردات نفت خامی که به پالایشگاه‌ها اختصاص یافته استناد کرده است. پایان اجرای سیاست کووید صفر به معنای آن است که تقاضا برای نفت این کشور امسال به طور چشمگیری، افزایش خواهد یافت.

با توجه به پیش بینی ها، انتظار می‌رود که گروه نفتی اوپک پلاس، اوپک+، متشکل از سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) و کشور‌های متحد غیر عضو آن به ویژه روسیه سهمیه‌های کاهش تولید نفت خود را تا حدودی کنار خواهند گذاشت.این بانک در عین حال تاکید کرده است اگر مشخص شود که تقاضا برای نفت آنگونه که پیش بینی شده است محقق شوند این کارتل سهمیه‌های کاهش تولید و صادرات نفت خود را حفظ خواهد کرد.

ماه گذشته، این بانک اعلام کرد که بازگشایی چین می‌تواند قیمت نفت را ۱۵ دلار در هر بشکه افزایش دهد، زیرا تقاضای چین می‌تواند بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به طور متوسط یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد.
این بانک همچنین خاطرنشان کرد این گزینه‌های اوپک پلاس مخاطرات کاهشی پیش بینی‌های مروبوط به قیمت فزاینده نفت را محدود خواهد کرد.

علاوه بر این، گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که مواد اولیه در زمره بهترین سرمایه گذاری‌ها در سال ۲۰۲۳، خواهند بود. توضیح آنکه، چون سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های نفتی و گازی و فلزات اصلی اکنون کاهش یافته است، امسال سال بسیار خوبی برای بازار مواد اولیه خواهد بود.

منبع : صدا و سیما
 
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 34739
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *