۰

نوسان ادامه‌دار بازار گاز

میز نفت - وزیر انرژی قطر در مجمع انرژی جهانی شورای آتلانتیک گفت: دمای ملایم زمستان در اروپا، قیمت گاز را پایین آورد اما با توجه به این که عرضه جدید چندانی تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار نخواهد شد، نوسان قیمت همچنان برای مدتی ادامه خواهد داشت.
گاز قطر | میز نفت
گاز قطر | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر اظهار کرد: مسئله این است که وقتی اروپا بخواهد سال جاری و سال آینده، مخازن گاز خود را پر کند، چه اتفاقی خواهد افتاد. تولیدکنندگان انرژی نسبت به نابودی تقاضا، نگران بوده اند.

قطر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع (ال ان جی) در جهان است. امارات متحده عربی، یکی از تولیدکنندگان عضو اوپک است که از زمان آغاز جنگ مسکو در اوکراین و تلاش اروپا برای استفاده از منابع دیگر به جای واردات گاز از روسیه، توجه بیشتری به بازار گاز پیدا کرده است. وزیران انرژی قطر و امارات متحده عربی اعلام کردند دنیا برای مدت طولانی همچنان به گاز طبیعی نیاز خواهد داشت و سرمایه گذاری بیشتری برای تامین امنیت انرژی و قیمت مقرون به صرفه در دوران عبور جهانی به سوی انرژی پاک، نیاز است.

وزیر انرژی قطر گفت: بر این باور است که گاز روسیه نهایتا به اروپا بازخواهد گشت.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی هم در همین رویداد که در ابوظبی برگزار شد، صحبتهای همتای قطری خود مبنی بر این که گاز برای مدت طولانی مورد نیاز خواهد بود را تائید کرد و گفت: دنیا باید به منابع فکر کند و این که چطور شرکتها را قادر سازد گاز بیشتری تولید و به قیمت مقرون به مصرفه به بازار عرضه کنند.

کعبی گفت: گاز یک سوخت پاک نیست اما این غیرمنصفانه است که بعضی در غرب در راستای حرکت به سوی انرژی پاک، می گویند کشورهای آفریقایی نباید برای نفت و گاز حفاری کنند. در حالی که تولید نفت و گاز برای اقتصادهای آنها مهم بوده و جهان به عرضه بیشتری نیاز دارد.

بر اساس گزارش رویترز، مزروعی گفت: استراتژی نامشخص بسیاری از کشورها، متعهد شدن آنها به قراردادهای گازی بلندمدت را دشوار کرده و به نوبه خود باعث شده است تامین فاینانس برای شرکتهای انرژی به منظور سرمایه گذاری در توسعه ظرفیت تولید، دشوار شود.

 

منبع : ایسنا
 
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 34765
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *