مجارستان ، ناتوان در جایگزینی نفت و گاز روسیه

25 دی 1401 ساعت 16:23

میز نفت - نماینده پارلمان و وزیر خارجه مجارستان طی اظهاراتی اذعان کرد که این کشور نمی‌تواند در کوتاه مدت نفت و گازی را که از روسیه وارد می‌کند جایگزین کند.


به گزارش میز نفت ، تاماس منچزر، نماینده پارلمان و وزیر خارجه مجارستان طی اظهاراتی در روز جمعه به شبکه تلویزیونی M1 گفت که این کشور نمی‌تواند در کوتاه مدت نفت و گازی را که از روسیه وارد می‌کند جایگزین کند.

منچزر تاکید کرد که ادامه واردات نفت خام از روسیه و عملکرد عادی خط لوله «ترکیش استریم» که از طریق آن مجارستان بیشترین واردات سالانه گاز طبیعی خود را انجام می‌دهد، دو شرط اساسی برای امنیت انرژی این کشور است.

وی گفت: روسیه 85 درصد از مصرف گاز مجارستان و 65 درصد از تقاضای نفت این کشور را تامین می‌کند. این را نمی‌توان یک شبه تغییر داد.

به گفته این مقام، مجارستان دائماً به دنبال فرصت‌هایی برای تنوع بخشیدن به منابع تامین انرژی خود است، اما همه گزینه‌هایی که در حال حاضر در حال بررسی هستند دارای اشکالاتی هستند.

منچزر گفت: کارشناسان سه امکان را برای تنوع بخشی (به این منابع) می‌بینند: ما می‌توانیم ظرفیت پایانه LNG در کرواسی را افزایش دهیم… دومین گزینه شروع تولید در میدان گازی نپتون رومانی است… سوم اینکه می‌توانیم از آذربایجان گاز وارد کنیم.

وی افزود: هر سه نیازمند پول، زمان و توسعه جدی زیرساختی هستند، بنابراین گاز روسیه در حال حاضر قابل جایگزینی نیست.

این مقام مجارستان همچنین تاکید کرد که میزان پر کردن مخازن گاز این کشور به دلیل قراردادهای بلندمدت با شرکت صادرکننده گاز روسیه یعنی گازپروم تقریباً دو برابر میانگین نرخ اروپایی است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اواخر فوریه، اتحادیه اروپا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه صادرات انرژی مسکو اعمال کرده است، از جمله محدودیت سقف قیمت برای صادرات نفت روسیه از طریق دریا که ماه گذشته اجرایی شد. بوداپست معافیت‌هایی را از این تحریم‌ها را دریافت کرد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر این کشور بارها هشدار داده است که اگر بروکسل سیاست‌های تحریمی خود را تغییر ندهد، به ناچار اقتصاد و امنیت انرژی اتحادیه اروپا تحت فشار قرار خواهد گرفت.


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 34767

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/34767/مجارستان-ناتوان-جایگزینی-نفت-گاز-روسیه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir