آغاز خرید مشترک گاز کشورهای اروپایی تا تابستان

27 دی 1401 ساعت 10:26

میز نفت - کمیسیون اروپا می خواهد که کشورهای اتحادیه اروپا خرید گاز به صورت مشترک را پیش از تابستان آغاز کنند.


به گزارش میز نفت ، ماروس سفکوویچ، نائب رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد برای کمک به کشورهای اروپایی برای پر کردن مجدد مخازن و اجتناب از کمبود عرضه در زمستان آینده، کمیسیون اروپا می خواهد که اعضای اتحادیه اروپا، خرید گاز به صورت مشترک را پیش از تابستان شروع کنند.

سفکوویچ گفت: پس از نخستین جلسه نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا برای هماهنگ کردن خرید برنامه ریزی شده، وی از کشورهای عضو خواست فورا با بازیگران بازار در کشورهایشان وارد تعامل شوند تا برآوردی از حجم گازی که به طور مشترک خریداری خواهند کرد، داشته باشند.

این مقام کمیسیون اروپا از صنعت درباره تمایل برای پیوستن به طرح خرید مشترک گاز در اتحادیه اروپا، جویا شده است. سفکوویچ در بیانیه ای گفت: ما روی برنامه فشرده ای کار می کنیم تا به موقع برای زمستان آینده و فصل پر کردن مخازن، آماده شود.

بعضی از مقامات اتحادیه اروپا اظهار کرده اند: بعضی از شرکتهای بزرگ انرژی عدم تمایل برای خرید مشترک را ابراز کرده اند زیرا در حال حاضر می توانند درباره قراردادهای گازی خود مذاکره کنند و تردید دارند که طرح اتحادیه اروپا، به قیمتهای پایین‌تر منجر شود.

کمیسیون اروپا قصد دارد میزان گازی که کشورهای اروپایی قصد دارند اوایل بهار به صورت مشترک خریداری کنند را منتشر کند تا پیشنهادهایی را از سوی صادرکنندگان، جلب کند.

کشورهای اتحادیه اروپا باید مشارکت شرکتهای داخلی خود در طرح تجمیع تقاضای گاز با حجم معادل ۱۵ درصد از گاز مورد نیاز برای پر کردن تاسیسات ذخیره سازی کشور تا ۹۰ درصد ظرفیت آن را تضمین کنند.

بر اساس گزارش رویترز، در اتحادیه اروپا، الزام ۱۵ درصدی، به حدود ۱۳.۵ میلیارد متر مکعب گاز بالغ می شود که بخشی از کل واردات گاز این بلوک است. طبق آمار یورواستات، واردات گاز اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱، به ۳۳۸ میلیارد متر مکعب رسید.



منبع : ایسنا
 


کد مطلب: 34796

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/34796/آغاز-خرید-مشترک-گاز-کشورهای-اروپایی-تابستان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir