۰

یک پالایشگاه پتروشیمی در چین منفجر شد

میز نفت - مجتمع پالایشگاهی و پتروشیمی شرکت پانجین هائویی در چین پس‌از یک انفجار بزرگ که باعث کشته شدن ۵ و مفقودی ۸ نفر در روز یکشنبه شد، تعطیل شده‌است.
انفجار پالایشگاه چین | میز نفت
انفجار پالایشگاه چین | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، کل مجتمع پالایشگاهی و پتروشیمی شرکت پانجین هائویی کمیکال در چین پس‌از یک انفجار بزرگ که باعث کشته شدن 5 و مفقودی 8 نفر در روز یکشنبه شد، تعطیل شده‌است.

 طبق گفته تلویزیون دولتی چین، این انفجار در روز یکشنبه در ساعت 3:13 بعدازظهر به وقت محلی و در زمان تعمیرات و نگهداری تأسیسات پالایشگاه رخ داده است. این پالایشگاه در کل سال 2022 با 62.5 درصد از کل ظرفیت پالایش 130 هزار بشکه‌ای خود فعالیت می‌کرد. پالایشگاه هائویی حدود 110 هزار بشکه در روز نفت در ماه دسامبر پالایش کرده‌است.

 این انفجار در شرایطی اتفاق افتاده که قیمت نفت خام به‌خاطر افزایش تقاضا در چین به‌دنبال بازگشایی اقتصاد این کشور افزایش یافته است. واردات نفت خام چین در ماه دسامبر به 10.9 میلیون بشکه در روز رسید، یعنی 830 هزار بشکه در روز بیشتر از واردات در 11 ماهه قبل‌از آن.

 دراین‌بین، ذخایر نفت خام چین ثابت مانده اما 30 میلیون بشکه نسبت‌به اوج تابستان کاهش یافته است. قیمت نفت خام نیمکس برای تحویل در ماه فوریه 8.2 درصد بالا رفته و به 79 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسیده است، درحالی‌که نفت برنت با یک افزایش 8.5 درصدی، 85 دلار و 28 سنت معامله می‌شود. هر دوی این شاخص‌های نفتی چهارمین افزایش هفتگی قیمت را طی 5 هفته گذشته تجربه کردند.

 بازگشایی اقتصاد چین اصلی‌ترین عامل بالا رفتن قیمت نفت بوده‌است. نشانه‌های کاهش تورم در آمریکا هم خوش‌بینی نسبت‌به اقتصاد این کشور را با وجود احتمال یک رکود ملایم افزایش داده است. پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای نفت 4 درصد طی یک‌سال آینده در صورت برداشته شدن کامل محدودیت‌های کرونایی افزایش یابد. 


منبع : تسنیم
 
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 34799
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *