۰

و ما مردمی که گروگان متوهمان هستیم | توییت

میز نفت - وحید حاجی پور سردبیر میز نفت در توییتی، به موضوع توهم زمستان سخت اروپا و تاثیر آن بر مردم ایران پرداخت.
به گزارش میز نفت،  آغاز داستان زمستان سخت به تابستان و اوایل پاییز امسال برمی‌گردد که در میانه آخرین دور مذاکرات در وین به منظور احیای برجام، ناگهان تز به تعویق انداختن مذاکره تا فرا رسیدن فصل زمستان مطرح شد. این تز که ظاهرا از سوی مشاوران سیاست خارجی دولت مطرح شد،

اساس استدلال‌اش بر این مبنا بود که در نتیجه کاهش حداکثری و حتی قطع جریان صادرات گاز روسیه به اروپا، کشور‌های این قاره در فصل زمستان با بحرانی بزرگ مواجه خواهند شد و آن‌گاه زمان گرفتن امتیازات و بر کرسی نشاندن تمامی مطالبات در مذاکرات برجامی فرا خواهد رسید.

بارزترین نمود مطرح شدن این تز که در روز‌های اخیر در حجمی گسترده در فضای مجازی منتشر شده، ویدئو اظهارات جواد اوجی، وزیر نفت در تابستان امسال است که می‌گوید: زمستان سختی در انتظار اروپاست؛ جمهوری اسلامی ظرفیت خوبی برای تامین بخشی از کمبود نفت، میعانات و گاز اروپا را دارد. اما آن‌چه اکنون اتفاق افتاده این است که نه اروپایی‌ها هشدار ایران را جدی گرفتند و هم توانستند مواجهه با زمستان امسال را مدیریت کنند.

البته مهم‌تر از این موضوع این دست‌وپنجه نرم کردن ایران در چند روز اخیر با بحران گاز بوده است که به کانون مجادله تبدیل شده است.

توییت وحید حاجی پور - میز نفت
شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۲۵
کد مطلب: 34814
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *