بی اعتنایی پاکستان به تحریم‌ها علیه روسیه

1 بهمن 1401 ساعت 14:53

میز نفت - وزیر نفت پاکستان طی اظهاراتی فاش کرد که تحریم‌های غرب علیه روسیه مانعی برای این کشور در خرید نفت مسکو ایجاد نمی‌کند.


به گزارش میز نفت ، در حالی که مقامات مسکو و اسلام‌آباد در هفته جاری میلادی مذاکراتی را در مورد تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه‌های تجاری و انرژی انجام می‌دهند، راشاتودی با مصدق مالک، وزیر نفت پاکستان درباره صادرات نفت روسیه در مواجهه با تحریم های غرب گفت وگو کرد.

به گفته این وزیر پاکستانی، در حال حاضر حدود 70 میلیون بشکه نفت خام وارد می‌شود و تقاضا برای آن با افزایش جمعیت این کشور افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بنابراین، اگر بتوانیم جریان نفت خام روسیه را در سیستم خود داشته باشیم، بسیار مفید خواهد بود.

مالک در مورد قصد پاکستان برای واردات نفت خام، بنزین و گازوئیل از روسیه با نرخ های تخفیفی در بحبوحه تحریم های غرب علیه مسکو، گفت که هیچ نگرانی در مورد عواقب احتمالی آن وجود ندارد.

این وزیر توضیح داد که بسیاری از کشورها سازوکاری برای واردات نفت روسیه ارائه کرده‌اند و این کار موثر بوده است.

وی گفت: اروپا در حال گرفتن انرژی از روسیه است و اگر به مقداری که اروپا در حال حاضر از روسیه انرژی وارد می‌کند، نگاه کنید و آن را حتی با آنچه پاکستان ممکن است در زمان های آینده بگیرد مقایسه کنید، حتی کسر کوچکی هم نخواهد بود.

مالک افزود: ما شاهد هیچ تحریمی نبوده‌ایم و هیچ اتفاقی برای آن معاملات صورت نگرفته است. بنابراین، ما سعی خواهیم کرد که از این روند پیروی کنیم. من هیچ مشکلی نمی بینم، ما چیزی را نقض نمی کنیم، ما هیچ کار کاملا جدیدی که دنیا انجام نداده است، انجام نمی دهیم.

ماه گذشته پس از سفر رسمی به روسیه، مالک فاش کرد که مسکو موافقت کرده است تا نفت مورد نیاز پاکستان را با نرخ های تخفیفی تامین کند.

پاکستان که پنجمین کشور پرجمعیت جهان است، با کمبود شدید انرژی دست و پنجه نرم می کند؛ وضعیتی که با افزایش قیمت جهانی نفت و گاز بدتر شده است. هزینه واردات انرژی این کشور به دلیل افزایش تقاضا در اتحادیه اروپا پنج تا ده برابر بیشتر شده است.


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 34834

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/34834/بی-اعتنایی-پاکستان-تحریم-ها-علیه-روسیه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir