۰

نفت، قم را صاحب فرودگاه می کند

میز نفت - قم-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: همه مجوزهای لازم تهاتر نفت برای ساخت فرودگاه قم صادر و ابلاغ شده و سازمان هواپیمایی نیز پای کار است که امیدواریم به زودی عملیات احداث شروع شود.
ابراهیم معتمدی در گفتگو با مهر در خصوص اخرین وضعیت فرودگاه قم اظهار داشت: توافق اولیه در سال ۸۹ بین استانداری قم و سرمایه گذار منعقد شده بود که در یکی از بندهای توافق نامه، مقرر شده بود تا هیئت امنایی برای فرودگاه قم تشکیل شود که این امر رخ نداد و اگر این اتفاق می افتاد؛ بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم را نداشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم بیان داشت: هیئت امنای فرودگاه قم در سال جاری تشکیل و چندین جلسه برگزار کرد و از سرمایه گذار هم دعوت شد تا در جلسات حضور داشته باشد که البته قبل از آن نیز جلسات مختلفی با حضور سرمایه گذار تشکیل شد که به جمع بندی نرسیدیم.

معتمدی افزود: در هیئت امنای فرودگاه هم تصمیم گرفته شد بخش فرودگاه از بخش منطقه گردشگری طرلاب جدا شود که این منطقه گردشگری هم اکنون آماده واگذاری و صدور موافقت اصولی به سرمایه گذار اولیه است که مردم هم اکثراً در این بخش سرمایه گذاری کرده بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم ادامه داد: در بخش فرودگاه چون ساخت فرودگاه کاری حاکمیتی بوده؛ مجموعه استان از نمایندگان مردم قم در مجلس، استانداری، دستگاه قضایی و به خصوص وزارت راه وشهرسازی و سازمان هواپیمایی بر این باور و اعتقاد هستند که این کار را با این سرمایه گذار نمی توانند پیش ببرند که نامه ای کتبی هم در این زمینه دادند و مقرر شد تا خودشان برای ادامه کار تصمیم بگیرند.

معتمدی گفت: در هفته قبل هم جلسه ای در مجلس شورای اسلامی جهت بررسی وضعیت فرودگاه قم برگزار و مقرر شد در روزهای آینده جلسه ای با آقای منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری برگزار شود تا جمع بندی نهایی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه همه مجوزات لازم برای تهاتر نفت جهت ساخت فرودگاه قم صادر و ابلاغ شده است افزود: سازمان هواپیمایی نیز پای کار است که امیدواریم مشکل تهاتر با نفت هم حل شود و پیمانکار مشخص و عملیات احداث شروع شود.
يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 34870
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *