۰
مشکلی که حل نمی شود

کارکنان رسمی نفت چه می‌خواهند؟

میز نفت - کارکنان رسمی نفت می‌گویند: اجرای ماده ده یکی از مهم‌ترین مطالبات ماست؛ مشخص نیست چرا وزارتخانه برای این مهم اعتبار اختصاص نمی‌دهد.
کارکنان رسمی نفت چه می‌خواهند؟
به گزارش میز نفت، هفته گذشته، کارکنان رسمی نفت، با برگزاری اعتراض صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند؛ این کارکنان که در مناطق جغرافیایی مختلف از ماهشهر تا خارک و نفت شمال مشغول به کار هستند، ترمیم مزد براساس قانون را مهم‌ترین خواسته‌ی جمعی خود عنوان می‌کنند.

یکی از این کارکنان که در مناطق نفتی جنوب مشغول به کار است، در این رابطه به ماده ده قانون نفت به عنوان ماده‌ای که سال‌هاست اجرای آن بر زمین مانده اشاره می‌کند و می‌گوید: تاکنون چندین بار با سازمان اداری و استخدامی، برنامه بودجه، رئیس جمهور و سایر نهادهای مسئول مکاتبه کردیم تا قانونی که ۱۰ سال پیش تصویب شد اجرایی شود اما علیرغم مکاتبات صورت گرفته هنوز هم اجرایی نشده است؛ فقط به تازگی گفته‌اند «انشالله سال بعد!».

این نیروی رسمی نفت به سایر خواسته‌ها اشاره می‌کند: مشکل سقف حقوق؛ مساله مالیات‌ها؛ تعدیل مدرک تحصیلی کارکنان؛ بحث نزول خدمات بیمه‌ای و درمانی و مجهز نبودن درمانگاه‌ها و مرکز درمانی نفت در بسیاری از مناطق نفتی و تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان.

او اضافه می‌کند: وزارت نفت مدعی‌ست بودجه برای اجرای ماده ده و پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت کارکنان بازنشست شده ندارد اما سوال ما این است: چرا اعتبار وزارتخانه‌ها و تصمیم‌گیری در مورد هزینه‌کرد آن تا این اندازه متفاوت است؛ وزارت بهداشت هر زمان اراده می‌کند با یک بخشنامه کارانه و دریافتی پزشکان را افزایش می‌دهد اما ما نفتی‌ها باید ده سال منتظر بودجه و مجوز برای اجرا باشیم؛ آیا وزیر نفت اختیار کافی ندارد؟

منبع: ایلنا
يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 34871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *