۰
مچمع کشورهای صادرکننده گاز گزارش داد:

چند عدد کلیدی از آینده گازی

میز نفت - مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) انتظار دارد ۷۴ درصد از تولید گاز طبیعی جهان تا سال ۲۰۵۰ از محل پروژه‌های تازه‌ای تأمین شود که در آینده آغاز خواهند شد بنابراین تقویت سرمایه‌گذاری در صنعت گاز به‌ویژه در بخش بالادستی و توسعه زنجیره تأمین اهمیتی بسیار دارد.
گاز | میز نفت
گاز | میز نفت
به گزارش میز نفت، انتظار می‌رود تقاضای انرژی در فاصله سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۵۰ حدود ۲۲ درصد رشد داشته باشد و به ۱۷۸۶۵ میلیون تن معادل نفت برسد. 

 برآورد می‌شود سهم گاز طبیعی در سبد انرژی از ۲۳ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۲۶ درصد در سال ۲۰۵۰ برسد.

سهم گاز طبیعی در سبد انرژی در سال ۲۰۲۵ از زغال‌سنگ فراتر خواهد رفت و در ادامه تا سال ۲۰۴۳ گاز طبیعی تبدیل به مهم‌ترین سوخت فسیلی در سبد انرژی جهان خواهد شد.

مصرف گاز در ابعاد جهانی تا سال ۲۰۵۰ به ۵۴۶۰ میلیارد مترمکعب خواهد رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ رشد ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد. 

گاز طبیعی در سال‌های آینده بیشتر در بخش نیروگاهی استفاده خواهد شد و انتظار می‌رود ۴۳ درصد از افزایش تقاضای گاز در افق ۲۰۵۰ مربوط به این بخش اقتصادی باشد.

انتظار می‌رود تولید گاز طبیعی جهان از ۴۰۲۵ میلیارد مترمکعب در سال ۲۰۲۱ به ۵۴۶۰ میلیارد مترمکعب در سال ۲۰۵۰ بالغ شود که نشان‌دهنده رشد ۳۶ درصدی برای این منبع انرژی کلیدی آینده جهان است.

 برآورد می‌شود حدود یک‌سوم از رشد تولید گاز طبیعی در افق پیش‌بینی در خاورمیانه محقق شود و پس از آن آفریقا و آمریکای شمالی جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دهند.

جی‌ئی‌سی‌اف انتظار دارد ۷۴ درصد تولید گاز طبیعی جهان تا سال ۲۰۵۰ از محل پروژه‌های جدیدی که در آینده آغاز خواهند شد، تأمین شود.

نتایج به‌دست آمده از الگوی جهانی گاز نشان می‌دهد ۲۷ درصد از تولید گاز طبیعی باید از محل منابع گازی هنوز کشف‌نشده تأمین شود.

همراه با رشد مصرف و تولید گاز طبیعی، انتظار می‌رود تجارت آن نیز رونق یابد و تا سال ۲۰۵۰ شاهد رشد ۳۶ درصدی بوده و از مرز ۱۷۰۰میلیارد مترمکعب عبور کند. این حجم از تجارت گاز طبیعی معادل یک‌سوم کل تقاضای گاز است.

مهم‌ترین مقصد صادرات ال‌ان‌جی در آینده بلندمدت آسیا پاسفیک خواهد بود و سهم این منطقه در تجارت ال‌ان‌جی جهان در افق پیش‌بینی الگو کاهش محدودی داشته و از ۷۲ درصد به ۶۷ درصد کاهش خواهد یافت، اگرچه مقدار مطلق آن افزایش خواهد داشت.
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 34885
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *