خبر ترکیه از تامین نیاز گازی خود تا 30 سال آینده

11 بهمن 1401 ساعت 20:04

میز نفت - وزیر انرژی ترکیه در همایش «قرن ترکیه در انرژی» اعلام کرد که ذخایر گاز این کشور در دریای سیاه می تواند نیازهای این کشور را برای دهه های آینده پوشش دهد.


به گزارش میز نفت ، فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه روز دوشنبه در همایش «قرن ترکیه در انرژی» اعلام کرد که ذخایر گاز این کشور در دریای سیاه می تواند نیازهای این کشور را برای دهه های آینده پوشش دهد.

به گفته این مقام مسئول، ذخایر اثبات شده فعلی قادر خواهند بود تقاضای داخلی را برای 30 سال آینده برآورده کنند، در حالی که اکتشافات جدید در دریای سیاه این خودکفایی را از نظر تامین گاز بیشتر خواهد کرد.

وزیر انرژی ترکیه در ادامه افزود: فاز اول تولید گاز دریای سیاه در ماه مارس آغاز می شود.

بنا به گفته این وزیر، زیرساخت‌های موجود برای انتقال گاز و تأسیسات ذخیره‌سازی و همچنین سایت‌هایی که در دست ساخت هستند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حداقل برای 50 سال فعال باشند.

دونمز گفت: امیدوارم زمانی که تولید در این منطقه (دریای سیاه) به ظرفیت کامل برسد، یک چهارم نیاز گاز خود را تامین کنیم. این  اظهارات به این معنی است که این کشور واردات خود را به میزان یک چهارم کاهش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، ترکیه برآورد خود را از ذخایر گاز طبیعی دریای سیاه با یک سوم افزایش به 710 میلیارد متر مکعب رسانده است.

در ماه دسامبر، آنکارا ارزیابی اولیه خود را از ذخایر فراساحلی میدان گازی ساکاریا افزایش داد و میدان گازی جدیدی به نام چای‌جوما-1 را کشف کرد.

تخمین زده می شود که میدان ساکاریا در حال حاضر 652 میلیارد متر مکعب گاز دارد، در حالی که برآورد اولیه 540 میلیارد متر مکعب بود.



منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 34891

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/34891/خبر-ترکیه-تامین-نیاز-گازی-خود-30-سال-آینده

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir