۰

پیش بینی اوپک از میزان تقاضای نفت

میز نفت - دبیرکل اوپک در سخنرانی خود در نمایشگاه نفت مصر در قاهره گفت بهبود اقتصاد چین تقاضای جهانی برای نفت را در سال جاری میلادی از سطح قبل‌از بحران کرونا فراتر می‌رود.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، هیثم الغیس، دبیرکل اوپک در روز یکشنبه گفت این گروه انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی از سطح قبل‌از بحران کرونا فراتر رود. این پیش‌بینی در بحبوحه بهبود دورنمای اقتصاد در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا صورت‌گرفته است.

 الغیث در سخنرانی خود در نمایشگاه نفت مصر در قاهره گفت به 12.1 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری تا 2045 برای اطمینان از ثبات بازارهای انرژی دنیا نیاز است.

 انتظار می‌رود تقاضا برای نفت در سال جاری میلادی به‌دنبال برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در چین به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا به بالاترین رقم برسد.

 صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند اقتصاد چین 5.2 درصد در سال جاری میلادی رشد کند. عملکرد اقتصاد چین در 2022 بالاتر از حد انتظار بود و 3 درصد رشد داشت.

 قیمت نفت خام برنت در ماه گذشته میلادی با توجه به امید به افزایش تقاضا برای سوخت در چین به 90 دلار در هر بشکه رسید. اما افزایش ذخایر نفت آمریکا و انتظار بالاتر رفتن نرخ بهره بانک مرکزی این کشور بر قیمت نفت در هفته‌های اخیر تأثیر گذاشته است.

 قیمت نفت برنت که در سال گذشته میلادی و پس‌از حمله روسیه به اوکراین به حدود 140 دلار در هر بشکه رسیده بود، در روز جمعه برابر با 86 دلار و 39 سنت بود.

 آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی 1.9 میلیون بشکه در روز رشد می‌کند و نیمی از این رشد متعلق به چین خواهد بود.

 تحلیلگران انتظار دارند بهبود اقتصاد چین و تحریم‌های اعمال شده بر صادرات نفت روسیه عرضه جهانی نفت را در نیمه دوم 2023 محدود کند.

 ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس ماه جاری توافق کرد به طرح 2 میلیون بشکه در روز کاهش تولید ادامه دهد.

 بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد افزایش 1.1 میلیون بشکه‌ای تقاضا در چین در سال جاری میلادی می‌تواند بازارهای نفت را در پایان نیمه اول سال با کمبود مواجه کرده و اوپک را مجبور به افزایش تولید کند.


منبع : تسنیم
 
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 34963
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *