۰

ایران چقدر فرآورده نفتی به هند صادر کرد؟

میز نفت - تجارت ایران و هند در سال ۲۰۲۲ با رشد ۴۸ درصدی به ۲.۵ میلیارد دلار رسید و واردات فرآورده‌های نفتی ایران توسط هند در این سال ۴ برابر شد.
ایران و هند | میز نفت
ایران و هند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزارت بازرگانی و صنعت هند کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در سال ۲۰۲۲ را دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و هند در این دوره با رشد ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. کل مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۲۱ بالغ بر یک میلیارد و ۶۹۳ میلیون دلار اعلام شده بود.

صادرات هند به ایران در ماه‌های ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۲ رشد ۴۴ درصدی را تجربه کرده و به یک میلیارد و ۸۴۷ میلیون دلار رسیده است. هند در سال میلادی قبل از آن یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات هند از ایران نیز در سال ۲۰۲۲ رشد ۶۰ درصدی داشته و به ۶۵۳ میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل از آن ۴۰۹ دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش برنج مهم‌ترین کالای صادراتی هند به ایران در سال ۲۰۲۲ بوده است به‌طوری‌که ۵۹ درصد از کل صادرات هند به ایران در این سال مربوط به برنج بوده است.

صادرات برنج هند به ایران در سال ۲۰۲۲ با رشد ۵۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و از ۷۱۹ میلیون دلار به یک میلیارد و ۹۸ میلیون دلار رسیده است. چای با ۸۶ میلیون دلار و شکر با ۷۹ میلیون دلار به ترتیب دومین و سومین کالای صادراتی هند به ایران بوده‌اند.

همچنین فرآورده‌های نفتی مهم‌ترین کالای وارداتی هند از ایران در سال ۲۰۲۲ بوده و ۱۷۵ میلیون دلار فرآورده نفتی از ایران در این سال وارد شده است. واردات فرآورده‌های نفتی ایران توسط هند در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن ۴ برابر شده است. هند در سال پیش از آن ۴۳ میلیون دلار از این کالا را از ایران وارد کرده بود.

مواد خام تولید رنگ با ۱۵۲ میلیون دلار و میوه با ۱۴۸ میلیون دلار به ترتیب دومین و سومین کالا‌های وارداتی هند از ایران در سال ۲۰۲۲ بوده است.


منبع : دانشجو
 
شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 35033
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *