سنگدوینی: بنزین ارزان است

6 اسفند 1401 ساعت 11:10

میز نفت - عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: میزان مصرف در کشور ما بالا و انرژی و سوخت در کشور ما ارزان است. نرخ 1500 و 3000 تومانی برای بنزین و گازوئیل لیتری 300 تومان واقعی نیست، بنابراین باید در کشور عدالت برقرار شود.


به گزارش میز نفت ، رمضانعلی سنگدوینی درباره تصمیمات مربوط به سهمیه و قیمت بنزین اظهار داشت: قرار نیست قیمت بنزین در بودجه افزایش پیدا کند اما تصمیمی که در کمیسیون تلفیق گرفته شده مبنی بر این است که برای کسانی که خودرو ندارند نیز سهمیه بنزین در نظر بگیرند.

وی افزود: در این خصوص دولت الزام و تکلیفی ندارد و فقط اعلام شده که مجاز است برای کسانی که خودرو ندارند سهمیه 15 لیتری در نظر بگیرد، در این زمینه بیشتر موضوع رعایت عدالت است اما تا زمانی که دولت زیرساخت و شرایط را فراهم نکند، اجرایی نمی‌شود. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: میزان مصرف در کشور ما بالا و انرژی و سوخت در کشور ما ارزان است. نرخ 1500 و 3000 تومانی برای بنزین و گازوئیل لیتری 300 تومان واقعی نیست، بنابراین باید در کشور عدالت برقرار شود و منابع ملی شامل همه مردم شود، زیرا در حال حاضر عملا کسانی که خودرو ندارند از این سهم استفاده نمی‌کنند. کسانی که هر چه تعداد بیشتری خودرو دارند از این یارانه بیشتری نیز برخوردارند و دولت هم سوبسید بیشتری را در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

وی گفت: قرار است در آینده کارت‌های ملی برای همه امور قابل استفاده باشد و فردی که خودرو ندارد و بنا دارد سوخت خود را بفروشد، می‌تواند سوختی را که در کارت ذخیره دارد با زیرساختی که در کارت‌های ملی فراهم می‌شود، بفروشد، فعلا تا زمانی که زیرساخت و نرم‌افزار لازم تهیه نشود، این امکان وجود ندارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در هر حال این مسیر باید طی شود و در بودجه سال آینده نیز آمده است، یعنی کسی که پرمصرف است به همان انداره نیز باید پول آن را پرداخت کند، کسی که خودرو ندارد و انرژی مصرفی نمی‌کند باید از این یارانه همانند دارنده خودرو برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: کسی که بخواهد بیش از سهمیه در نظر گرفته شده مصرف داشته باشد باید هزرینه آن را هم بپردازد، منابع عمومی برای تمام مردم است و باید به نسبت تقسیم شود، در هر صورت در بودجه 1402 بنزین و فرآورده گران نمی‌شود اما طبق آنچه گفته شده چانچه زیرساخت فراهم شود باید سهمیه بنزین به همه افراد جامعه تعلق یابد.


منبع : ایلنا


کد مطلب: 35036

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/35036/سنگدوینی-بنزین-ارزان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir