پیش بینی ویتول از قیمت نفت

9 اسفند 1401 ساعت 14:15

میز نفت - مدیرعامل گروه ویتول اعلام کرد قیمت نفت در ۲۰۲۳ به‌خاطر بالا رفتن تقاضای جهانی و کمبود عرضه به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.


 به گزارش میز نفت ، راسل هاردی، مدیرعامل گروه ویتول به‌عنوان بزرگ‌ترین تاجر مستقل نفت دنیا گفت قیمت نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی به‌خاطر بالا رفتن تقاضای جهانی و کمبود عرضه به 90 تا 100 دلار در هر بشکه می‌رسد.

 هاردی عقیده دارد تقاضای جهانی برای نفت 2.2 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی نسبت‌به 2022 افزایش خواهد یافت و به یک رکورد جدید می‌رسد و دلیل اصلی آن افزایش تقاضا برای گازوئیل، نفتا و ال‌پی‌جی خواهد بود.

اسکات شفیلد، مدیر عامل شرکت پایونیر نچرال ریسورسز، اپراتور بزرگ نفت شیل آمریکا هم پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی به 100 دلار در هر بشکه برسد، اما برخی بانک‌ها هنوز درمورد سه رقمی شدن قیمت نفت متقاعد نشده‌اند.
 شفیلد عقیده دارد افزایش تقاضا در چین قیمت نفت را در تابستان آینده از مرز 90 دلار فراتر می‌برد و به 100 دلار می‌رساند.

 اما بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان در ماه جاری اعلام کرد قیمت نفت در صورتی به 100 دلار در هر بشکه می‌رسد که یک رویداد ژئوپلیتیکی بزرگ بازارها را دوباره تکان دهد.

 بانک گلدمن ساکس هم انتظار دارد قیمت نفت در سال جاری میلادی به 100 دلار در هر بشکه برسد، اما در ماه دسامبر. این شرکت قبلاً نفت 100 دلاری را در اواسط 2023 پیش‌بینی کرده بود.


منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 35052

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/35052/پیش-بینی-ویتول-قیمت-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir