۰

اقدام عجیب وزارت نفت در فروش میعانات گازی

میز نفت - به گفته مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، پالایشگاه‌ها میعانات را با تخفیف قابل توجهی گرفته و با قیمتی بالاتر در بازارهای صادراتی می‌فروشند که این کار منافع ملی را به خطر انداخته است؛ زیرا بازاری که نهایتا دولت باید آن را مدیریت کند، از کنترل آن خارج می‌شود.
اقدام عجیب وزارت نفت در فروش میعانات گازی
به گزارش میز نفت، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت افزایش نظارت بر پالایشگاه‌های کوچک گفت: برخی از این واحدها با دریافت خوراک ارزان، به قاچاق خوراک و سوخت مشغول شده‌اند.

مصطفی نخعی در گفت و گو با جماران، با اشاره به سوء استفاده پالایشگاه ها از تخفیف خوراکی که به آنها داده می‌شود، گفت: برخی هم اخیرا با سوء استفاده از تخفیف خوراک دولت، کار تولیدی انجام نمی دهند و در همان ابتدا، میعانات گازی را نهایتا با انجام دادن کارهای ساده به فروش می‌رسانند.

به گفته این عضو کمیسیون انرژی مجلس، در واقع پالایشگاه‌ها این میعانات را با تخفیف قابل توجهی گرفته و با قیمتی بالاتر در بازارهای صادراتی می‌فروشند که این کار منافع ملی را به خطر انداخته است؛ زیرا بازاری که نهایتا دولت باید آن را مدیریت کند، از کنترل آن خارج می‌شود. 

نخعی با بیان اینکه باید این رویه تغییر کند، گفت: حاکم‌ بودن تخفیف‌های عجیب به این واحدها، به ضرر  دولت نیز است زیرا دولت می‌تواند این خوراک را با قیمت واقعی با پالایشگاه بدهد؛ بنابراین توصیه من این است که دولت نظارت بیشتری بر این پالایشگاه‌ها که تعدادشان زیاد نیست داشته باشد.

او ادامه داد: البته این پالایشگاه ها ارزش افزوده ایجاد کردند و بخش زیادی از آنها در حال خدمت به کشور هستند و اشتغال ایجاد کردند اما باید آنها را به گونه ای مدیریت کنیم که هم خوراک با قیمت واقعی تر به دست آنها برسد و هم نظارت های بعد از تولید را داشته باشیم. یعنی باید نظارت کنیم تا تولید آنها متناسب با خوراکی باشد که به آنها داده می‌شود. انتظار می رود ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و سایر دستگاه های مربوطه در این خصوص نظارت جدی تری داشته باشند.

منبع: جماران
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 35061
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *