کشف یک میدان بزرگ نفت و گاز در چین

14 اسفند 1401 ساعت 11:24

میز نفت -شرکت دولتی نفت و گاز چین (CNOOC) از کشف یک میدان نفتی بزرگ با ذخایر نفت خام سبک به میزان ۱۰۰ میلیون تن در دریای بوهای که در امتداد خط ساحلی شمالی این کشور قرار دارد، خبر داد.


به گزارش میز نفت ، شرکت دولتی نفت و گاز چین (CNOOC) از کشف یک میدان نفتی بزرگ با ذخایر نفت خام سبک به میزان 100 میلیون تن در دریای بوهای که در امتداد خط ساحلی شمالی این کشور قرار دارد، خبر داد.

بر اساس بیانیه این شرکت که روز چهارشنبه منتشر شد، میدان نفتی بوژونگ 26-6 در جنوب دریای بوهای با عمق متوسط آب 22 متر قرار دارد.

چاه کشف شده در عمق 4480 متری حفر و تکمیل شد و در مجموع 321.3 متر زون ارزشمند (بازه هایی از مقطع قائم یک میدان نفت یا گاز که حاوی ذخایر اقتصادی نفت و گاز هستند) ثبت کرد.

در این گزارش آمده است که این چاه برای تولید متوسط حدود 2040 بشکه نفت خام و 11.45 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی در روز آزمایش شده است.

ژو چانگویی، مهندس ارشد و معاون اکتشاف شرکت نفت و گاز چین CNOOC، اظهار داشت: میدان نفتی Bozhong 26-6 سومین کشف بزرگ میدان نفتی با (یک) میلیون تن ذخیره در (دریای بوهای جنوبی) پس از Kenli 6-1 و Kenli 10-2 است.

ژو شین‌هوای، مدیر عامل شرکت نفت و گاز چین، اضافه کرد که این شرکت "همچنان به دنبال میادین نفت و گاز با اندازه متوسط تا بزرگ است و به شتاب در توسعه نفت و گاز دریایی ادامه خواهد داد."

به گفته کارشناسان این صنعت، اکتشافات جدید گاز طبیعی و نفت در دریای بوهای، تولید سالانه این شرکت را تا سال 2025 به معادل بیش از 80 میلیون تن نفت خواهد رساند.

CNOOC سومین شرکت بزرگ ملی نفت چین پس از CNPC و Sinopec است. CNOOC که در سال 1982 تأسیس شد و مقر آن در پکن است، در زمینه تولید، پالایش و بازاریابی نفت و گاز طبیعی در مناطق فراساحلی چین فعالیت دارد.



منبع : تسنیم
 


کد مطلب: 35076

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/35076/کشف-یک-میدان-بزرگ-نفت-گاز-چین

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir