۰

روز تلخ برای خجسته مهر | عکس

میز نفت - درحالی‌که قرار بود محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم بهره‌برداری از پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی سخنرانی کند، در لحظات آخر وی از این برنامه حذف شد.
به گزارش میز نفت، درحالی‌که قرار بود محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم بهره‌برداری از پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی سخنرانی کند، در لحظات آخر وی از این برنامه حذف شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که همواره مدیران عامل شرکت ملی نفت در این‌گونه مراسم‌ها، سخنرانی می‌کردند و گزارشی از پروژه ارائه می‌دادند. 

پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی صبح امروز (پنجشنبه، ۱۱ اسفندماه) با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مقام‌های کشوری و استان بوشهر، به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

این پالایشگاه سیزدهمین پالایشگاه میدان مشترک پارس جنوبی است و با تکمیل آن دیگر پالایشگاهی برای این میدان مشترک ساخته نخواهد شد.

سکوهای این فاز پیش‌تر در موقعیت خود نصب شده بودند و چهار ردیف شیرین‌سازی گاز این پالایشگاه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ هم‌زمان با آغاز به‌کار دولت سیزدهم عملیاتی شدند.

اعتبار اجرای مگاپروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی برای حفاری، ساخت و نصب سکوهای دریایی، تأمین و اجرای خطوط لوله دریایی و تأسیسات دریایی برابر با ۵.۲ میلیارد دلار بود.

این فاز که ایرانی‌ترین فاز پارس‌جنوبی نیز لقب گرفت با استفاده ۷۰ درصدی از تجهیزات ایرانی، رکورد استفاده از تجهیزات ایرانی در پروژه‌های مشابه خود را شکست.

دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۵۵
کد مطلب: 35081
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *