۰

بازگشت ژاپن به نفت روسیه

میز نفت - مؤسسه "اس‌اندپی گلوبال پلاتس" در گزارشی به نقل از وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرد که این کشور واردات نفت روسیه را پس از ۸ ماه وقفه از سر گرفته است.
ژاپن و روسیه | میز نفت
ژاپن و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مؤسسه اس‌اندپی گلوبال پلاتس S&P Global Platts در گزارشی به نقل از وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرد که این کشور واردات نفت روسیه را پس از 8 ماه وقفه از سر گرفته است.

بر اساس اطلاعات اولیه در مورد واردات نفت خام که توسط این وزارتخانه در 28 فوریه منتشر شد، ژاپن در ژانویه 747706 بشکه نفت خام از پروژه نفت و گاز ساخالین-2 در خاور دور روسیه وارد کرده است.

این واردات توسط شرکت تایو اویل ژاپن انجام شد که سخنگوی آن گفت این محموله بخشی از حجم باقیمانده نفت خام تحت قرارداد 2022 این شرکت بوده است.

محموله ژانویه اولین واردات نفت روسیه توسط ژاپن از ماه مه گذشته محسوب می‌شود. در ماه مه 2022 این کشور کمی بیش از 650 هزار بشکه نفت روسیه وارد کرده بود.

اواخر سال گذشته، ژاپن به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده توسط متحد دیرینه خود یعنی ایالات متحده و با حمایت گروه 7، اتحادیه اروپا و استرالیا، به برنامه سقف قیمت واردات نفت روسیه پیوست.

با این حال، توکیو واردات نفت از پروژه ساخالین-2 را از این سقف قیمت معاف کرد و اظهار داشت که چنین اقدامی امنیت انرژی این کشور را به خطر می‌اندازد.

به غیر از نفت، ساخالین 2 گاز طبیعی مایع (LNG) ژاپن را تامین می کند که تقریباً 9 درصد از کل واردات LNG ژاپن و 3 درصد از منبع تولید برق ژاپن را تشکیل می دهد.

ماه گذشته، شونیچی کیتو، رئیس انجمن نفت ژاپن، اعلام کرد که این کشور ممکن است واردات نفت از این پروژه را در صورت لزوم برای اطمینان از تامین بی وقفه LNG از سر بگیرد.

به گفته وزارت اقتصاد ژاپن، پروژه ساخالین-2 ممکن است در صورت پر شدن بیش از حد مخازن نفت در این پروژه، تولید و مایع سازی گاز را متوقف کند.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 35085
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *