۰

نگاهی به روند قیمت نفت

میز نفت - نفت روز جمعه برای چهارمین جلسه کاهش یافت و به دلیل نگرانی ها در مورد چشم انداز افزایش شدید نرخ بهره در ایالات متحده و کاهش رشد اقتصادی و ضربه زدن به تقاضای سوخت، به بزرگترین کاهش هفتگی خود در پنج هفته گذشته رسید.
بشکه نفت | میز نفت
بشکه نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، انتظارات افزایش بیشتر نرخ بهره در بزرگترین اقتصاد جهان و اروپا چشم انداز رشد جهانی را مختل کرده و هر دو شاخص نفت خام را تا کنون بیش از ۵ درصد در این هفته کاهش داده است که بدترین کاهش آنها از اوایل فوریه تاکنون است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده نسبت به افزایش بیشتر و بالقوه سریعتر نرخ بهره هشدار داد و گفت که فدرال رزرو در ابتدا اشتباه می کرد که تورم را “گذرا” می دانست و از قدرت بازار کار شگفت زده شد. حتی پس از آنکه تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری را ارائه کردند، در هفته گذشته به بیشترین میزان در پنج ماه گذشته افزایش یافت، بازار کار همچنان سخت است.

تحلیلگران Haitong Futures در یادداشتی می گویند: «سرمایه گذاران به طور فزاینده ای محتاط شده اند. داده های گسترده تر اشتغال در ایالات متحده بعداً در روز جمعه به عنوان یک فشارسنج مهم برای سلامت بازار کار ایالات متحده و جهت گیری نرخ بهره ظاهر می شود. تحلیلگران Haitong می‌گویند: «همه نگاه‌ها به داده‌های ایالات متحده است که اواخر امروز منتشر می‌شود، مهم‌ترین راهنمای پیش از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو».

در سمت عرضه، گزارش شده است که ایالات متحده به طور خصوصی از برخی از تاجران کالا خواسته است تا نگرانی‌های خود را در مورد حمل و نقل نفت روسیه با محدودیت قیمتی کنار بگذارند تا عرضه نفت را تقویت کنند، که نشان می‌دهد ممکن است نفت روسیه بیشتر به بازار سرازیر شود. سرمایه گذاران به دقت کاهش صادرات روسیه را که تصمیم گرفت تولید نفت خود را در ماه مارس ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد، زیر نظر دارند. رویترز این هفته گزارش داد که روسیه قصد دارد صادرات نفت و ترانزیت از بنادر غربی خود را در ماه مارس به میزان ۱۰ درصد به صورت روزانه از فوریه کاهش دهد.
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب: 35096
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *