۰

آیا هند تحریم‌های روسیه را نقض خواهد کرد؟

میز نفت - هند، تحریم‌های غربی علیه روسیه از جمله سقف قیمت ۶۰ دلار که توسط کشورهای غربی برای خرید نفت از مسکو تعیین شده است را نقض نخواهد کرد.
هند و روسیه | میز نفت
هند و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: مقامات دولت هند از بانک‌ها و تجار خواسته‌اند به این مقررات پایبند بمانند. مقامات هندی به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند که از تحریم‌ها و سقف قیمت که از سوی کشورهای گروه هفت علیه روسیه وضع شده است، حمایت خواهند کرد.

به گفته یکی از این منابع آگاه، هند در حاشیه دیدار اخیر کشورهای گروه ۲۰، مذاکرات مفصلی با آمریکا و کشورهای دیگر گروه هفت داشته است و به نظر می‌رسد که این کشورها، از معاملات هند خشنود هستند.

هند و چین از زمان آغاز جنگ اوکراین در بیش از یک سال پیش، به مشتریان بزرگ نفت روسیه تبدیل شده‌اند. طی ماه‌های اخیر، هند از فرصت به وجود آمده برای خرید نفت تخفیف‌دار روسیه استفاده کرده و این واردات به ابزار مهمی برای نارندرا مودی، نخست وزیر هند، برای مبارزه با تورم انرژی تبدیل شده است. هند اندکی بیش از یک سال قبل، تقریبا هیچ نفتی از روسیه خریداری نمی‌کرد اما اکنون این بازار آسیایی اهمیت بالایی برای مسکو پیدا کرده که به نوبه خود صادرکنندگان دیگر را کنار زده است.

تعهد هند برای پایبندی به مکانیزم سقف قیمت برای نفت روسیه و ادامه خرید نفت از مسکو با نگرانی‌هایی همزمان شده که ممکن است است واردات نفت از روسیه را موقتا تحت تاثیر قرار دهد زیرا موسسات مالی نگران نقض تحریم‌ها بوده و جزئیات بیشتر درباره این خریدها را درخواست کرده اند.

کشورهای غربی که در راس آنها آمریکا دیده می‌شود، سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه را برای صادرات نفت روسیه تعیین کرده‌اند تا ضمن کاهش درآمدهای نفتی کرملین، عرضه نفت به بازار را حفظ کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یک مقام بلندپایه آمریکایی اوایل ماه میلادی جاری اظهار کرد: دولت بایدن همچنان به مذاکره درباره خرید نفت روسیه توسط هند با مقامات دولت این کشور ادامه می‌دهد اما تاکنون از این که دهلی‌نو، نفت روسیه را بسیار پایین‌تر از سقف قیمت غربی خریداری کرده، راضی بوده است.



منبع : ایسنا 
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 35120
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *