بذل و بخشش چند هزار میلیاردی در صندوق بازنشستگی

به کام رفقا در پتروشیمی‌ مسجدسلیمان

26 اسفند 1401 ساعت 13:09

میز نفت - صولت مرتضوی، در برابر انتصاب مدیری متخلف به‌عنوان رئیس ه‍ئیت مدیره پتروشیمی مسجدسلیمان و لابی‌های پشت پرده او برای افزایش درصد سهامش، چشمان خود را بسته است.


به گزارش میز نفت، مجتبی توانگر، نماینده مجلس در نامه‌ای به وزیر رفاه خواستار برخورد با مدیران پتروشیمی مسجدسلیمان برای بذل و بخشش از اموال بازنشستگان کشور شده است.

مدیران این شرکت با هزینه بیت‌المال بن‌های خرید کت و شلوار و ... به مسئولین هدیه داده‌اند اما این تمام ماجرای بذل و بخشش در پتروشیمی‌ مسجدسلیمان نیست بلکه کوچکترین بذل و بخشش اموال بازنشستگان است. 

شنیده‌ها حاکی از آن است که تضییع بزرگ اموال بازنشستگان در پتروشیمی مسجدسلیمان با واگذاری بخشی از سهام صندوق بازنشستگی کشوری به مالک بخش خصوصی آن درحال اتفاق است. یوسف داودی، سهام‌دار بخش خصوصی این شرکت است. 

با تغییر مدیریت در صندوق بازنشستگی کشوری و روی کار آمدن نعمت‌الله ترکی، داودی باوجود خسارت‌های زیان‌باری که برای اموال بازنشستگان داشت؛ رئیس هیئت مدیره پتروشیمی مسجدسلیمان شد. سکوت معنادار ترکی و عدم اعتراض او نسبت به این انتصاب با حاشیه‌های فراوانی همراه بوده است.

داودی این ریاست را فرصت مغتنمی برای افزایش درصد سهام خود یافته است. شنیده‌ها حاکی از آن است که او درحال رایزنی برای افزایش سهام خود از  ۳۴.۵ درصد به حدود ۴۰ درصد است.  در صورت افزایش سهام بخش خصوصی، عدم‌النفع این کار برای صندوق بازنشستگی کشوری بیش از ۳ هزار میلیارد خواهد بود؛ درصورت جابجایی سهام، این خسارت جبران‌ناپذیر به اموال بازنشستگان وارد خواهد شد.


کد مطلب: 35133

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/35133/کام-رفقا-پتروشیمی-مسجدسلیمان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir