۰
«ميز نفت» گزارش می دهد:

حضور چهره های قدیمی در فروش نفت

وزیر نفت در حالی از تشکیل کمیته 5 نفره فروش نفت خبر داده است که بازگشت مهره سوخته مسائل بین الملل به حوزه تجارت نفت و گاز، جنجال بر انگیز شده است.
حضور چهره های قدیمی در فروش نفت
به گزارش «ميزنفت»، این مدیر اسبق نفتی چندین سال مسولیت بخشی از فروش نفت را بر عهده داشت و عملکرد قابل تاملی از خود به جای گذاشته بود پس از روی کار آمدن دولت نهم و دهم بار سفر از نفت بست و به همراه خانواده خود در سوییس گذر ایام کرد و با تاسیس چند شرکت در حوزه تجارت نفت و گاز، به فعالیت های خود ادامه داد.

بر اساس این گزارش، خانواده وی بیش از ۲۵ سال در سوییس زندگی می کنند و وی نیز با تابعیت دوگانه خود به وزارت نفت بازگشته و در جلسات دیپلماتیک وزارت نفت حضور پیدا می کند.

گرچه حضور وی در وزارت نفت با سانسور جالبی از سوی رسانه های همسو با این وزارتخانه مواجه شده است اما بازگشت مهره های سوخته و ناکارآمد به سیستم اقتصادی کشور سوالی است که مسولان امر باید به آن پاسخ دهند.

چند سال پیش بود که این مدیر نفتی فعالیت های تجارت نفت خود را با مشارکت یکی از بانک های تازه خصوصی شده گسترش داد و نهایت کار را به جایی رساند که پرونده مدیرعامل وقت این بانک، در یکی از نهادهای نظارتی در حال بررسی است.

این مهره کارگزاران، هم اکنون در بسیاری از جلسات بین المللی وزارت نفت حضور داشته و به نوعی مرد پشت پرده صادرات نفت ایران لقب گرفته است؛ این در حالی است که وزارت نفت با علم کردن پرونده بابک زنجانی داعیه دار مبارزه با فساد و بسترهای فساد ساز شده است که حضور این مهره در وزات نفت، با شعارهای این وزارتخانه در تضاد است.

گفتنی است این مدیر اسبق نفتی، هم اکنون فعالیت های تجارت نفت خود را از طریق شرکت های ثبت شده در سوییس و امارات با شدت بیشتری پی می گیرد. وی یکی از وابستگان سببی مدیر اسبق امور بین الملل شرکت ملی نفت است.
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 3515
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *