۱
پایداری چی ها به دنبال معاون رئیس جمهور

شوخی بزرگ:«میرکاظمی در نفت»!

میز نفت - ​درحالی‌که نزدیکان دولت، با کناره‌گیری مسعود میرکاظمی از ریاست سازمان برنامه‌وبودجه خبر می‌دهند، جریان پایداری در نفت به دنبال مطرح کردن او برای حضور در وزارت نفت است.
سید مسعود میرکاظمی | میز نفت
سید مسعود میرکاظمی | میز نفت
به گزارش میز نفت، ماجرای حضور میرکاظمی در نفت در روزهای نخست پیروزی ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد؛ میرکاظمی که به دلیل ابتلا به بیماری سرطان، علاقه‌ای برای حضور در نفت نداشت از نیروهای نیابتی خود در صنعت نفت بهره گرفت و در دقیقه 90، توانست رئیسی را برای معرفی جواد اوجی به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت متقاعد کند.

اوجی وقتی به مجلس رفت و چراغ سبز بهارستان را گرفت، چهره‌های نزدیک به میرکاظمی را به معاونت خود برگزید؛ از محسن خجسته مهر گرفته تا مرتضی شاه میرزایی و جلیل سالاری. نیروهای درجه‌دو جریان پایداری در نفت هم به‌نوبت سمت گرفتند اما فشارهای بیرونی به وزیر نفت، موجب شد تا اوجی کمی محتاط‌تر دست به تغییرات بزند.

امروز که پایداری چی ها سمت‌های کلیدی را در دست گرفتند، اما باز هم می‌توان رگه‌های پررنگ از نارضایتی این جریان را به‌وضوح دید، جایی که سران حلقه مریدان معتقدند داس اوجی باید تیزتر شده و همه مدیران ریزودرشت دولت قبل را خانه‌نشین کند.

گرچه وزیر نفت، سعی دارد این گروه را از خود راضی نگه دارد اما مهم‌تر از رضایت این گروه، عملکرد خود اوست که موجب شده نه‌تنها تعدادی از مدیران دولت گذشته را خانه‌نشین نکرده، بلکه سمت‌های مهم‌تری نیز به برخی از آن‌ها اهدا کند.

همین موضوع، عصبانیت پایداری چی های نفتی را در پی داشته به‌طوری‌که با ایجاد اکانت ها و کانال‌های ناشناسی در فضای مجازی، به تخریب اوجی روی آورده‌اند و روند مدیریت وی را، به باد انتقاد می‌گیرند. این گروه به دنبال اتفاقی هستند که میرکاظمی در سال 89 به پا کرد و با برکناری‌های گسترده، مثلاً نفت را از مافیا تهی کرد!

حالا که بحث کنار رفتن میرکاظمی مطرح‌شده، این گروه به دنبال فضاسازی برای ورود معاون رئیسی به نفت هستند غافل از اینکه، یکی از مشکلات بزرگ میرکاظمی در شیوه مدیریتش، عدم تعامل با مجلس شورای اسلامی است و به همین دلیل، به‌جایی رفت که مورد بازخواست نمایندگان قرار نگیرد.

گرچه تلاش این گروه حتی به مرحله لابی هم رسیده، اما بدون تردید بازگشت میرکاظمی به نفت تنها می‌تواند یک شوخی و یا بازارگرمی نخ‌نما شده باشد.
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۱۳
کد مطلب: 35205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *