۰

روسیه بزرگترین تأمین‌کننده نفت هند

میز نفت - بلومبرگ به نقل از شرکت ورتکسا Vortexa که محموله‌های انرژی را ردیابی می‌کند، گزارش داد که واردات نفت هند از روسیه در ماه مارس به بالاترین رقم خود یعنی ۱.۶۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.
روسیه و هند | میز نفت
روسیه و هند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شبکه خبری بلومبرگ روز یکشنبه به نقل از شرکت ورتکسا Vortexa که محموله‌های انرژی را ردیابی می‌کند، گزارش داد که واردات نفت هند از روسیه در ماه مارس به بالاترین رقم خود یعنی 1.64 میلیون بشکه در روز رسیده است.

در این گزارش آمده است که صادرات نفت خام روسیه به هند اندکی از 1.62 میلیون بشکه در روز ثبت شده در فوریه فراتر رفت و این کشور برای ششمین ماه متوالی تامین کننده اصلی نفت هند شد.

داده ها همچنین نشان می‌دهد که واردات نفت هند از روسیه در ماه مارس رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است. در مارس 2022، این کشور آسیای جنوبی فقط 68600 بشکه در روز خریداری کرد که حدود 24 برابر کمتر از ماه مشابه سال جاری است.

سهم روسیه از تأمین واردات نفت هند در ماه مارس به 34 درصد رسید که دوبرابر تامین کننده سنتی این کشور یعنی عراق است.

بنا بر این گزارش، عراق 821952 بشکه در روز به هند صادر کرده است که این کشور را سومین تامین کننده بزرگ هند پس از روسیه و عربستان سعودی می‌کند. عربستان 986288 بشکه در روز به این کشور صادر کرده است.

امارات متحده عربی با پیشی گرفتن از ایالات متحده به چهارمین منبع تأمین نفت هند تبدیل شد چرا که این کشور حاشیه خلیج فارس 313002 بشکه در روز در ماه مارس به هند صادر کرد.

ایالات متحده در ماه گذشته 136464 بشکه در روز به هند صادر کرد که نسبت به 248430 بشکه در روز طی ماه فوریه کاهش نشان می‌دهد.

هند سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است. پس از اینکه کشورهای غربی در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین از خرید مستقیم نفت روسیه خودداری کردند، دهلی نو خرید نفت تحریم شده و با تخفیف مسکو را افزایش داد.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 35208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *