۰

انتقال مالکیت بخشی از سهام دولتی آرامکو

میز نفت - مروز یکشنبه، ولیعهد و نخست وزیر، شاهزاده محمد بن سلمان، از انتقال مالکیت بخشی از سهام دولتی در آرامکو را برای تقویت اقتصاد ملی خبر داد.
آرامکو | میز نفت
آرامکو | میز نفت
به گزارش میز نفت ، روزنامه سعودی سبق گزارش داد که شاهزاده محمد بن سلمان تایید کرد که انتقال (4 درصد) از کل سهام شرکت نفت عربستان (آرامکو) از مالکیت دولتی به مالکیت شرکت سرمایه گذاری عربستان سعودی (سرمایه گذاری سنابل)، به طور کامل متعلق به صندوق سرمایه گذاری، تکمیل شده است.

ولیعهد سعودی اظهار داشت که انتقال مالکیت بخشی از سهام دولتی در آرامکو عربستان در ادامه ابتکارات پادشاهی با هدف تقویت اقتصاد ملی در بلندمدت، تنوع بخشیدن به منابع آن و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری بیشتر در راهی که به دستیابی به اهداف چشم انداز پادشاهی 2030 کمک می کند.

ولیعهد سعودی اشاره کرد که فرآیند انتقال و حداکثر کردن دارایی های صندوق سرمایه گذاری عمومی و افزایش بازده سرمایه گذاری آن کمک کرده و موقعیت مالی قوی و رتبه اعتباری صندوق را افزایش می دهد. وی تاکید کرد که دولت پس از فرآیند واگذاری، با درصد (90.18 درصد) از کل سهام این شرکت، همچنان بزرگترین سهامدار آرامکوی سعودی است.

ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که صندوق سرمایه گذاری عمومی به ایجاد مشارکت های اقتصادی استراتژیک و بومی سازی فناوری ها و دانش ادامه می دهد و علاوه بر ایجاد مشاغل مستقیم و غیرمستقیم بیشتر در بازار کار محلی، ادامه می دهد.

در همین راستا، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی روز پنجشنبه راه‌اندازی 4 منطقه ویژه اقتصادی را برای سرمایه گذاران از سراسر جهان آغاز کرد.



منبع : آریا 
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 35224
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *