۰

خسارت یک میلیارد یورویی غول انرژی فرانسه

میز نفت - شرکت برق فرانسه موسوم به ای.دی.اف(EDF) اعلام کرد که اعتصابات اخیر در این کشور باعث از دست رفتن تولید برق به میزان یک میلیارد یورو (۱.۱ میلیارد دلار) شده است.
اعتصاب | میز نفت
اعتصاب | میز نفت
به گزارش میز نفت ، رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که شرکت برق فرانسه موسوم به ای.دی.اف(EDF)  با اشاره به ضربه مالی بزرگ خود در پی مشکلات فنی در راکتورهای هسته‌ای و نیروگاه‌های برق آبی، اعلام کرد که اعتصابات اخیر باعث از دست رفتن تولید به میزان یک میلیارد یورو (1.1 میلیارد دلار) شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز که روز جمعه منتشر شد، ای. دی.اف همچنین در حال تجدید نظر درباره برنامه‌های استخدام برای سال جاری میلادی است.

دو تن از این منابع آگاه که گفته می‌شود اعضای اتحادیه‌های کارگری هستند، فاش کردند که هفته گذشته مدیران ای.دی.اف در گفتگوهای جداگانه به آنها اطلاع داده‌اند که مدیریت شرکت برق فرانسه از همه بخش‌ها خواسته است تا ببینند کدام استخدام‌ها را می‌توان تا سال آینده به تعویق انداخت.

بنا بر گزارش ها، سخنگوی ای.دی.اف بدون اشاره به جزئیات به رویترز گفته است که برای استخدام ها ممنوعیت موفت اعمال شده است.

یکی از این منابع گفت: این شرکت که 96 درصد آن متعلق به دولت است و در مرحله ملی شدن کامل است، در ابتدا برنامه ریزی کرده بود که بین 3000 تا 3500 نفر را در سال 2023 استخدام کند که بیشتر در زمینه تولید و فروش هسته ای هستند.

اعتصاب کارگران در شرکت برق ای.دی.اف بخشی از اقدام سراسری کارگران فرانسه در اعتراض به طرح منفور دولت برای افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 سال بوده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور، هشدار داده است که علیرغم اعتراضات سراسری و تهدید اتحادیه‌ها برای به بن بست کشاندن فرانسه، این طرح را پیش ببرد.

در عین حال، زیان های گزارش شده ای.دی.اف بعد از تحمل سال سخت 2022 صورت می‌گیرد. این شرکت در طی این سال از رکورد خاموشی در راکتورهای خود و همچنین سقف قیمتی که دولت فرانسه برای کمک به مشاغل و خانوارها برای مقابله با افزایش قیمت انرژی معرفی کرده بود، متحمل آسیب شدیدی شد.

ای.دی.اف رکورد زیان یکساله 17.9 میلیارد یورویی (حدود 19.7 میلیارد دلار) را برای سال 2022 گزارش کرده است که کل بدهی‌های این غول انرژی را به 64.5 میلیارد یورو (71.2 میلیارد دلار) رسانده است.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 35231
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *