۰

ترکیه بزرگترین مشتری دیزل روسیه ماند

میز نفت - ترکیه پس از آغاز ممنوعیت واردات سوخت روسیه به اتحادیه اروپا که معامله گران را به تغییر مسیر صادرات به آسیا، آفریقا و خاورمیانه و بارگیری بین دو کشتی مجبور کرد، به بزرگترین مقصد صادرات دیزل روسیه تبدیل شده است.
روسیه و ترکیه | میز نفت
روسیه و ترکیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمار رفینیتیو نشان داد روسیه از ابتدای آوریل، حدود ۰.۸ میلیون تن دیزل به ترکیه ارسال کرده است، در حالی که ماه گذشته حدود ۱.۵ میلیون تن صادرات داشت. حدود نیمی از حجم صادرات آوریل همچنان در ترانزیت بوده و تخلیه بندری تایید نشده است.

بعضی از محموله‌های دیزل که به مقصد ترکیه می روند، ممکن است برای انتقال بین دو کشتی باشند تا به مقصد دیگری حمل شوند. پس از رکورد صادرات ۴۴۰ هزار تن در مارس، حدود ۱۸۰ هزار تن دیزل از بنادر روسیه به مقصد برزیل ارسال شده است.

دیزل روسیه، سهم بازار آمریکا که معمولا عمده واردات دیزل به برزیل را تشکیل می دهد را تصاحب کرده است. برزیل حدود ۳۰ درصد از دیزل مورد نیاز خود را از خارج خریداری می کند.

صادرات دیزل روسیه به آمریکای لاتین از جمله صادرات به پاناما، اروگوئه و کوبا با نرخ سریعی رشد می کند.

همچنین حدود ۵۰۰ هزار تن دیزل روسیه از ابتدای آوریل به آفریقا ارسال شده است. این صادرات عمدتا به غنا (۱۱۰ هزارتن) و تونس ( ۱۰۰ هزار تن) بوده است اما به لیبی، مراکش و نیجریه هم صادرات انجام شده است.

آمار رفینیتیو نشان داد بارگیری دیزل از بنادر روسیه در مارس به آفریقا، به بیش از ۱.۱ میلیون تن رسید. ماه میلادی جاری، روسیه تنها حدود ۶۰ هزار تن دیزل به عربستان سعودی ارسال کرده است در حالی که میزان صادرات به این کشور در مارس، حدود ۳۰۰ هزار تن بود.

کل آمار ارسال مذکور بر اساس محموله‌های ارسال شده بوده است. حدود ۳۰۰ هزار تن دیزل که ماه جاری همچنان در بنادر روسیه وجود دارد، هنوز مقصد تایید شده ای ندارند.

بر اساس گزارش رویترز، ۲۳۰ هزار تن دیزل روسیه منتظر بارگیری بین دو کشتی در نزدیک بندر کالاماتا بوده و ممکن است به مقصد های مختلفی ارسال شود.




منبع : ایسنا 
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 35247
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *