۰

یک تفاهم دیگر برای شاه میرزایی | عکس

میز نفت - تفاهم‌نامه همکاری با هدف گسترش روابط بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بین مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.
یک تفاهم دیگر برای شاه میرزایی | عکس
به گزارش میز نفت ، این تفاهم‌نامه امروز (یکشنبه، ۲۷ فروردین‌ماه) بین مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

شاهمیرزایی در آیین امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به اینکه فضای مناسبی برای حمایت از صنعتگران و نیروی انسانی شاغل در صنعت پتروشیمی فراهم است، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد کارکنان صنعت پتروشیمی هم‌اکنون با قانون کار این صنعت را اداره می‌کنند، در حالی‌ که پیش از واگذاری‌های شرکت‌های پتروشیمی و اجرای اصل ۴۴، شاغلان این صنعت تحت قوانین صندوق بازنشستگی صنعت نفت بوده‌اند.

وی به ۷۰ مجتمع فعال صنعت پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه حدود ۹۲ میلیون تن اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ طرح کوچک و بزرگ توسعه‌ای این صنعت نیز هم‌اکنون در مناطق توسعه‌ای از جمله ماهشهر، عسلویه، انرژی‌بر پارسیان و مکران در حال اجرا هستند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه نیروی انسانی بسیار بالایی در طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی مشغول به کار هستند، ادامه داد: امضای این تفاهم‌نامه به‌منظور همکاری تنگاتنگ برای حل مباحث مختلف و متفاوت اشتغال این نیروها اهمیت بالایی دارد.

شاهمیرزایی با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی خود را متعهد به اجرای تفاهم‌نامه‌هایی می‌داند که با دستگاه‌ها امضا می‌کند، گفت: برای نمونه تفاهم‌نامه همکاری که پارسال با وزارت صمت امضا شد به اجرای فروش اعتباری محصولات پتروشیمی به واحدهای تولیدی تکمیلی منجر شد که همسو با این موضوع، سیاست ما این است که تا ۳۰ درصد فروش اعتباری را دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: بالاترین ظرفیت برای ایجاد ارزش افزوده برای کشور در واحدهای پتروشیمی وجود دارد که با فعال کردن آن می‌توانیم شاهد افزایش اشتغال، تولید مواد اولیه سایر صنایع و ارزآوری بالاتر برای کشور باشیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی در آینده نه چندان دور نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد اشتغال دارد، افزود: حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صنعتگران صنعت پتروشیمی و همکاری تنگاتنگ واحدهای پتروشیمی و هلدینگ‌ها با شرکت مادرتخصصی برای آنها ایجاد گشایش، تولید بیشتر و درآمدزایی بالاتر دارد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی خدمتگزار همه فعالان و سرمایه‌گذاران و سهامداران در صنعت پتروشیمی است.
سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۱
کد مطلب: 35252
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *