۰

هدف‌گذاری عراق برای توقف واردات گاز ایران

میز نفت - نخست‌وزیر عراق ضمن تاکید بر وابستگی بالای این کشور به واردات گاز طبیعی اعلام کرد قرار دادهای جدیدی که بسته شده به توقف واردات گاز طبیعی کمک خواهند کرد.
گاز عراق | میز نفت
گاز عراق | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد یکی از اولویت‌های اصلی این کشور بهبود بخش انرژی است و طبق قراردادهایی که اخیراً بسته، واردات گاز طبیعی این کشور متوقف خواهد شد.

 وی با اشاره به وابستگی بالای این کشور به واردات گاز طبیعی، بر تعهد بغداد جهت تقویت بخش انرژی این کشور تأکید کرد. السودانی به سایر مسائل مربوط به گاز طبیعی از جمله رسیدن به خودکفایی، حفظ محیط‌زیست و کاهش فلرینگ گاز طبیعی نیز پرداخت.

 نخست‌وزیر عراق با اشاره به 1200 متر مکعب گاز طبیعی که روزانه درنتیجه‌ فلرینگ سوزانده می‌شود و همچنین هزار مترمکعب گاز طبیعی که روزانه از ایران وارد می‌شود گفت:«ما درحال سوزاندن پول هستیم. این اقدامات سالانه حدود 4 میلیارد دلار برایمان هزینه دارند».

عراق برای تولید بیش‌از 40 درصد از برق مصرفی خود وابسته به ایران است که بخش بزرگی از آن به‌صورت واردات گاز طبیعی است. این اتفاق اصلاً خوشایند آمریکا که ایران را تحت تحریم‌های گسترده قرارداد نیست.  عراق آن‌قدر منابع گازی دارد که بتواند از گاز زائد تولیدشده در پالایشگاه‌ها به‌جای سوزاندن، برای تولید برق استفاده کند.




منبع : تسنیم
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 35300
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *