نفتکش‌های ونزوئلا در خطر آتش سوزی

16 ارديبهشت 1402 ساعت 11:53

میز نفت - اکثر نفتکش‌های متعلق به ونزوئلا در وضعیت نامناسبی قرار دارند و فاقد گواهینامه کشورهای دارای پرچم بوده و در معرض خطر برخورد، نشت، آتش سوزی و غرق شدن هستند.


به گزارش میز نفت ، شرکت PDVSA در مجموع ۲۲ نفتکش دارد. اما گزارشی که توسط واحد دریایی شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تهیه شده است، نشان می دهد بیش از نیمی از این نفتکش‌ها، برای حمل نفت مناسب نیستند و باید فورا برای تعمیر فرستاده شوند یا از دور استفاده، خارج شوند.

در این گزارش آمده است: ناوگان نفتکش‌های شرکت PDVSA، پس از سال‌ها بی‌توجهی و به تعویق افتادن تعمیر و نگهداری، اکنون از سطح پایینی از قابلیت اطمینان برخوردار بوده و این نفتکش‌ها برای فعالیت، مطمئن نیستند.

بر اساس این گزارش که در اختیار رویترز قرار گرفته است، این کشتی‌ها در حال حاضر فاقد گواهینامه قابلیت دریانوردی و گواهینامه‌های کشورهای دارای پرچم هستند.

حسابرسی ها و گزارشها درباره وضعیت صنعت نفت ونزوئلا پس از آن که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور، اواخر سال میلادی گذشته، دستور داد در خصوص فساد و میلیاردها دلار پول فروش نفت مفقود شده تحقیقات انجام شود، ادامه دارد.

در گزارش مربوط به ناوگان نفتکش‌ها، واحد دریایی PDVSA توصیه کرده است که پنج نفتکش از خدمت خارج شوند، هفت نفتکش برای تعمیرات اساسی اعزام شوند و تجهیزات ارتباطی، فرستنده ها و کپسول های آتش نشانی آنها در نفتکش‌های دیگر نصب شوند.

با این ناوگان فرسوده و غیرممطئن، شرکت PDVSA ناچار است نفتکش‌ها را به قیمت‌های بالاتر از پیمانکارانی که مایل هستند با شرکت نفت دولتی ونزوئلا که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، همکاری کنند و محموله های نفت این شرکت را منتقل کنند، اجاره کند.

 طبق گزارش اخیری که توسط رویترز مشاهده شده است، شرکت PDVSA سال میلادی گذشته، ۴۱ نفتکش اجاره کرده بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اوایل سال جاری، گزارش شد ونزوئلا در حال آماده شدن برای دادن سفارش ساخت دو کشتی افرامکس به یک کارخانه کشتی سازی در ایران است. رویترز در فوریه با اشاره به اسناد شرکت PDVSA گزارش کرده بود که ساخت هر کدام از این کشتی ها، ۳۳.۷۷ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 35304

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/35304/نفتکش-های-ونزوئلا-خطر-آتش-سوزی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir