۰

ناتوان در کلنگ زنی پالایشگاه شهید سلیمانی!

میز نفت - در حالی که قرار بود اوایل تیر ۱۴۰۱ کلنگ پالایشگاه شهید سلیمانی به زمین بخورد، جلیل سالاری مدیر عامل پالایش و پخش گفته است، کلنگ در بهار امسال به زمین می‌خورد. این هم از کرامات دولت سیزدهم است که برای یک کلنگ ساده، به یک سال زمان نیاز دارد.
ناتوان در کلنگ زنی پالایشگاه شهید سلیمانی!
میز نفت، این در شرایطی است که چند ماه پیش مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران وعده داد : این شرکت به‌عنوان مجری پروژه پالایشگاه شهید سلیمانی انتخاب شده است و به‌زودی کلنگ این پروژه به زمین خواهد خورد.

 فرهاد احمدی امروز در حاشیه روز پایانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی خبری با بیان اینکه پروژه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی یکی از بزرگ‌ترین پتروپالایشگاه‌های منطقه خواهد بود که با ۹ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری تا پنج سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: در بخش فنی پروژه‌های پالایشی بیش از ۸۰ درصد، در بخش کالا، بیش از ۷۰ درصد و در بخش اجرا ۱۰۰ درصد داخلی‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به‌عنوان بازوی اجرای پروژه‌های پالایشی، توان صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه صنایع پالایشی را دارد، گفت: در میان کشورهای چین، روسیه و اروپا توانستیم برنده پروژه برون‌مرزی تعمیرات اساسی پالایشگاه ال پالیتو شویم.

وی  از انجام مذاکراتی برای اجرای پروژه‌های جدید برون‌مرزی از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران خبر داد و گفت: در صورت نهایی شدن این پروژه‌ها، اطلاع‌رسانی درباره آن انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران با بیان اینکه در بخش دوم فاز دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان تولید بنزین با کیفیت خواهیم داشت که امیدواریم این پروژه به‌زودی تأمین مالی و طی سه تا چهار سال آینده اجرایی شود، گفت: با توجه به واگذاری طرح‌های پالایشگاهی و پتروپالایشی به بخش خصوصی، امیدواریم این طرح‌ها ارتقا یابد و به سمت تولید فرآورده‌های با کیفیت حرکت کنند. بهترین واحد بنزین‌سازی کشور (ایزومریزاسیون) را در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک، تنها با اتکا به توان داخلی اجرایی کرده و به بخش خصوصی واگذار کردیم.
 
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 35326
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *