وزیر نفت وارد عراق شد

20 ارديبهشت 1402 ساعت 16:51

میز نفت - وزیر نفت در رأس هیئتی به‌منظور تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف انرژی با عراق وارد بغداد شد.


به گزارش میز نفت ، جواد اوجی، وزیر نفت که به‌منظور تقویت همکاری‌ انرژی در حوزه بالادست و پایین‌دست به عراق سفر کرده است، مورد استقبال مقام‌های رسمی این کشور قرار گرفت.

وزیر نفت در این سفر برای توسعه فعالیت‌ها و تعریف زمینه‌های تازه همکاری با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق و زیادعلی فاضل، وزیر برق عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

نشست کمیته عالی مشترک ایران و عراق در بخش نفت برای گسترش روابط دو کشور به ریاست احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت روز سه‌شنبه (19 اردیبهشت‌ماه) برگزار شد.

در این نشست محورهای همکاری دوجانبه در زمینه میدان‌های مشترک، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم‌های راهگشایی برای اجرای تفاهم‌های دوجانبه در بخش نفت گرفته شد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به‌تازگی پس از دیدار و گفت‌وگو با عبداللطیف‌ رشید، رئیس‌جمهوری عراق در تهران تأکید کرده بود که روابط تهران و بغداد در حوزه زیرساختی همچون آب، برق، گاز و انرژی باید به‌نحوی ادامه یابد که استفاده از ظرفیت‌های موجود، نیازهای دو طرف را به‌طور کامل برطرف کند.


منبع : تسنیم


کد مطلب: 35339

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/35339/وزیر-نفت-وارد-عراق

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir