۰

صادرات نفت روسیه به آلمان ممنوع می شود

میز نفت - اتحادیه اروپا در فکر پایان دادن به معافیت جریان نفت در شاخه شمالی خط لوله دروژبا به لهستان و آلمان به‌عنوان دور بعدی تحریم‌ها علیه روسیه به‌خاطر حمله به اوکراین است.
نفت روسیه | میز نفت
نفت روسیه | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، اتحادیه اروپا در فکر ممنوعیت رسمی جریان نفت خام روسیه از طریق خط لوله دروژبا به آلمان و لهستان است. این کشورها قبلاً واردات نفت خام روسیه را متوقف کرده‌اند.

 خط لوله دروژبا یک شاهراه عرضه نفت از روسیه به اروپاست. این خط لوله دوشاخه دارد: یک شاخه شمالی از طریق بلاروس برای عرضه نفت به بلاروس، لهستان، آلمان، لتونی و لیتوانی، و یک شاخه جنوبی که از اوکراین می‌گذرد و نفت را به جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان و کرواسی می‌رساند.

 جریان نفت از خط لوله دروژبا درحال حاضر از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت خام دریایی روسیه که از پنجم دسامبر اجرایی شده، معاف شده‌است. اتحادیه اروپا جریان نفت از این خط لوله را به کشورهایی که در خشکی محصور شده‌اند از تحریم‌ها معاف کرده بود.

اما آلمان و لهستان واردات نفت خام روسیه از این خط لوله را از اول ژانویه سال جاری میلادی متوقف کرده‌اند.

 حالا اتحادیه اروپا در فکر پایان دادن به معافیت شاخه شمالی خط لوله دروژبا به لهستان و آلمان به‌عنوان دور بعدی تحریم‌ها علیه روسیه به‌خاطر حمله به اوکراین است. اما معافیت شاخه جنوبی این خط لوله ادامه خواهد داشت.

 پیشنهاد پایان دادن به واردات نفت آلمان و لهستان از این خط لوله نمادین است، چون این دو کشور دیگر نفتی از روسیه وارد نمی‌کنند. اما ممنوعیت رسمی واردات از این خط لوله باید به امضای 27 عضو اتحادیه اروپا برسد. مذاکره درمورد این پیشنهاد همچنان ادامه دارد.



منبع : تسنیم
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 35341
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *