۰

دستاورد دیگری که ساخته شد

میز نفت -منابع رسمی اعلام کرده‌اند در نمایشگاه نفت امسال، 13 کشور خارجی حضور دارند و این عدد را یک دستاورد می‌دانند؛ درست درحالی‌که پیش‌تر حداقل 25 کشور در نمایشگاه‌های نفت شرکت می‌کردند. درمجموع باید گفت وزارت نفت علاقه خاصی به دستاورد سازی دارد و به‌راحتی می‌تواند از آمار منفی هم برای خود دستاورد بسازد.
دستاورد دیگری که ساخته شد
به گزارش میز نفت،  علی فروزنده امروز (شنبه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه نفت و گاز و صنعت نفت بزرگ‌ترین دارایی‌های ملی مردم و بیشترین درآمد کشور از صادرات نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی است، اظهار کرد: بخش صادرات غیرنفتی نیز حول محور نفت و گاز و صادرات محصولات پتروشیمی است.

وی به تأمین بخش اعظم انرژی کشور از سوی صنعت نفت اشاره کرد و افزود: قیمت حامل‌های انرژی بسیار پایین‌تر از قیمت‌های جهانی است و صنعت نفت نقش پیشران را در صنایع بازی و رقابت‌پذیری صنایع را تسهیل می‌کند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با تأکید بر اینکه این مسائل، تنها مزایای صنعت نفت برای کشور نیست، گفت: صنعت نفت اکنون بزرگ‌ترین سفارش‌دهنده و کارفرما برای تولید تجهیزات صنعتی در ایران و خدمات فنی و مهندسی است و نقش پیشران صنایع را نیز به‌عهده دارد.

فروزنده به آمارهای تجهیزات صنعتی تولید شده در کشور اشاره و تصریح کرد: بسیار واضح است که با چه اعدادی روبه‌رو هستیم که به گردش مالی ساخت تجهیزات صنعت نفت مربوط می‌شود و نشان می‌دهد چه اکوسیستم بزرگی در طول سال‌های پس از انقلاب حول صنعت نفت ایجاد شده است.
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۲۲
کد مطلب: 35367
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *