۰

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را ممنوع می‌کند

میز نفت - وزیر انرژی اسپانیا اعلام کرد کشورهای اتحادیه اروپا دیر یا زود با ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از روسیه موافقت خواهند کرد.
ال‌ان‌جی روسیه | میز نفت
ال‌ان‌جی روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، ترزا ریبرا، وزیر انرژی اسپانیا در مصاحبه با رویترز، در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه اروپا اراده سیاسی برای چنین اقدامی را به کار خواهد گرفت، گفت: این اقدام، دیر یا زود انجام خواهد شد.

پس از ممنوعیت واردات نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه و کاهش شدید واردات گاز روسیه از طریق خطوط لوله، اتحادیه اروپا در تلاش برای محروم کردن روسیه از درآمد صادرات انرژی، ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه را مورد توجه قرار داده است.

کشورهای اتحادیه اروپا در مارس، توافق کردند که به دنبال یک گزینه قانونی برای جلوگیری از صادرات ال‌ان‌جی توسط شرکت‌های روسی به این اتحادیه باشند. ریبرا در مارس، با ارسال نامه‌ای به واردکنندگان ال‌ان‌جی و اپراتورهای بزرگ در اسپانیا، از آنها خواست پس از اتمام قراردادهای فعلی، از امضای قراردادهای جدید برای خرید ال‌ان‌جی روسیه خودداری کنند. این درخواست به دنبال درخواست مشابهی از سوی کادری سیمسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، صورت گرفت.

ریبرا گفت: اگر می‌خواهیم ثابت قدم باشیم، باید بگوییم که دیگر ال‌ان‌جی روسیه را قبول نمی‌کنیم. وی در ادامه افزود: همه ما می‌توانیم با این سناریو، راحت‌تر باشیم. هرچه زمان می‌گذرد، اوضاع برای اتخاذ این تصمیم و ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه راحت‌تر می‌شود.

وزیر انرژی اسپانیا اظهار کرد: همه شرکت‌هایی که با آنها تماس گرفته شد، متعهد شدند که قراردادهای جدیدی را امضا نکنند.

درخواست از واردکنندگان ال‌ان‌جی، بخشی از تلاش‌های فزاینده دولت اسپانیا برای مقابله با واردات فرآورده‌های انرژی روسیه بوده است.

اسپانیا پیش از این بررسی‌های مربوط به اسناد واردات را تشدید کرده و ادعاها مبنی بر این که دیزل روسی از طریق کشورهای ثالث به اروپا وارد می‌شود را مورد تحقیق قرار داده است.

ریبرا گفت: با این حال، تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر این که چنین اتفاقی افتاده، به دست نیامده است. وی با بیان این که دولت سرگرم مذاکره با مقامات بندری و گمرکی است، اذعان کرد که ردیابی مبدا فرآورده‌های انرژی دشوار است. به همین دلیل است که ریبرا از کمیسیون اروپا خواسته است یک سیستم تائیدیه را برای ردیابی واردات روسیه و تضمین عدم نقض تحریم‌ها، معرفی کند.

بر اساس گزارش رویترز، ریبرا نسبت به پیشنهاد جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر این که اتحادیه باید با هند بر سر فروش مجدد نفت روسیه به اروپا در قالب سوخت پالایش شده شامل دیزل، برخورد کند، نظر مثبتی داشت.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 35381
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *