۰

واردات نفت روسیه از چین افزایش یافت

میز نفت - واردات نفت خام چین از روسیه در آوریل 8.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت، زیرا پالایشگاه های خصوصی بزرگتر شروع به خرید نفت با تخفیف کردند.
روسیه و چین | میز نفت
روسیه و چین | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اساس داده های گمرکی که امروز شنبه 20/5/2023 منتشر شد، کل واردات از روسیه شامل محموله های حمل شده از طریق دریا و کالاها از طریق خطوط لوله، 7.1 میلیون تن یا 1.73 میلیون بشکه در روز بوده است.

پالایشگاه های خصوصی بزرگ به پالایشگاه های مستقل کوچکتر پیوسته اند که در عجله برای نفت ارزان روسیه هستند، چه مخلوط شرق سیبری-اقیانوس آرام بارگیری شده از خاور دور روسیه و چه اورال که از طریق بنادر اروپایی حمل می شود.

با این حال، واردات از روسیه در ماه آوریل بسیار کمتر از 2.26 میلیون بشکه در روز ثبت شده در ماه مارس بود که سطحی بی سابقه بود. کل واردات نفت خام چین در ماه گذشته نسبت به ماه مارس 16 درصد کاهش یافت.

داده ها نشان می دهد که کل واردات نفت عربستان که بیشتر توسط پالایشگاه های دولتی و شرکت های بزرگ خصوصی مصرف می شود، به 8.46 میلیون تن یا 2.06 میلیون بشکه در روز رسید که اندکی نسبت به 2.1 میلیون بشکه در روز در ماه مارس و در مقایسه با 2.17 میلیون بشکه در روز در آوریل نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
واردات نفت روسیه چین از ابتدای سال تاکنون با 26.5 درصد افزایش به 32.4 میلیون تن رسیده و از واردات عربستان سعودی که در رتبه دوم قرار گرفته و با 2.9 درصد افزایش به 31.28 میلیون تن رسیده است، پیشی گرفته است.

واردات از مالزی همچنان بالا بود و 4.09 میلیون تن بود که نسبت به 4.56 میلیون تن در ماه مارس زیاد نبود، اما بسیار بیشتر از 2.165 میلیون تن در آوریل 2022 بود.به منظور دور زدن تحریم های آمریکا، دلالان در سه سال گذشته به تغییر نام نفت ایران و ونزوئلا به عنوان مبدا مالزی، عمان یا امارات متوسل شده اند.چین هیچ وارداتی از ایران یا ونزوئلا ثبت نکرده است.


منبع : آریا 
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 35387
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *