خبری از جمع آوری کارت سوخت

31 ارديبهشت 1402 ساعت 22:23

میز نفت - همشهری آنلاین نوشت: سخنگوی اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور گفت: استقبال مردم در استفاده از کارت سوخت شخصی برای سوختگیری بنزین آزاد بیشتر شده اما فرایند جمع آوری کارت آزاد جایگاه ها نیاز به فرآیندی ۶ ماهه دارد.


به گزارش میز نفت ، جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌های بنزین برای محدودتر شدن استفاده از این کارت‌ها در جایگاه‌های سوخت تهران با هدف مدیریت بهینه مصرف بنزین طرحی بود که از روز یکشنبه ۲۷ فروردین امسال آغاز شد، اما اجرای این طرح در آغاز با نارضایتی مردم همراه شد چرا که طبق عادت تقریبا بیشتر مردم از کارت بنزین جایگاه های سوخت استفاده می کردند و همین موضوع موجب شده بود تا کارت سوخت با خود به همراه نداشته باشند.

اما با وجود گذشت بیش از یک ماه رضا نواز، سخنگوی اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور از استقبال بیشتر مردم در استفاده از کارت سوخت شخصی خبر داد و گفت: روند استفاده از کارت شخصی برای سوختگیری بنزین با نرخ آزاد (۳۰۰۰تومانی) رو به افزایش است و خوشبختانه بیشتر مردم به سمت استفاده از کارت شخصی روی آورده اند البته هنوز به طور کامل این موضوع اتفاق نیفتاده است و ما باید آرام آرام به سمتی حرکت کنیم که ۹۰ درصد سوختگیری آزاد از کارت شخصی افراد باشد نه کارت آزاد جایگاه ها. ما باید طی یک فرآیند چندین ماهه به این سمت حرکت کنیم.

نواز ادامه داد: اینطور نیست که جمع آوری کارت های سوخت آزاد جایگاه ها و محدود کردن آن به یک کارت یک شبه اتفاق بیفتد و طبق قانون تا شهریور ماه برای این کار فرصت هست. تغییر عادت مردم برای استفاده از کارت شخصی خود و محدود کردن کارت جایگاه ها نیاز به فرآیندی ۶ ماهه دارد و نمی توان به یکباره از آنها خواست شیوه ای که سال ها انجام داده اند را کنار بگذارند و عادات خود را تغییر دهند.

سخنگوی اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور همچنین گفت: اوایل اجرای طرح به خاطر نبود کارت شخصی و استفاده از کارت آزاد جایگاه، صف های شلوغی تشکیل می شد و گله و شکایات زیادی هم وجود داشت که تمام آن را ثبت می کردیم و به مسئولان انتقال می دادیم و مشکلات کوچکی که وجود داشت را یک به یک حل می کردیم، هنوز هم همین کار را انجام می دهیم ولی خوشبختانه بعد از گذشت بیش از یک ماه الان در شرایط ممتعادلی قرار داریم و تعداد تماس ها و نارضایتی ها و شکایات مربوط به نبود کارت سوخت جایگاه به شدت کاهش پیدا کرده است و به خاطر استفاده مردم از کارت سوخت شخصی یک نوع همدلی و همکاری بین مردم در سوختگیری ایجاد شده است.

وی همچنین افزود: ما به مرور تعداد کارت های سوخت را در جایگاه های پرتردد کلانشهرها افزایش دادیم و همزمان از مردم خواستیم تا از کارت سوخت های خودشان استفاده کنند تا توانستیم مشکلات را مدیریت کنیم. الان در تمام جایگاه های سوخت به جز استان‌های مرزی که الگوهای بومی در آنها اجرا می شود، همه جایگاه های سوخت کارت آزاد دارند. سعی ما این بوده در تمام استان ها به جز استان های مرزی، حداقل یک کارت باشد و در جایگاه های پرتردد سکوها دو کارت نیز دارند. به مرور که استفاده مردم از کارت شخصی بیشتر شود اگر در هر جایگاه یک کارت سوخت آزاد هم وجود داشته باشد مشکلی به وجود نمی آید اما الان به یکباره نمی توانیم کارت ها را حذف و محدود به یک کارت کنیم.

نواز گفت: توصیه ما این است که مردم همکاری با جایگاه داران را در استفاده از کارت سوخت شخصی ادامه دهند چون به گفته مسئولانی که کارت سوخت را صادر می کنند ۹۰ درصد مردم کارت سوخت دارند. اگر این تعداد از مردم کارت شخصی خود را برای سوختگیری آزاد استفاده کنند ۱۰ درصد باقی مانده به راحتی می توانند از کارت آزاد جایگاه ها استفاده کنند.

سخنگوی صنف جایگاه داران در ادامه تاکید کرد: اگر مردم در مراجعه به جایگاه های سوخت گیری با عدم ارائه کارت آزاد مواجه شدند، می توانند این موضوع را به شماره ۰۹۶۲۷ و ۰۲۱۷۷۵۲۲۶۷۸ اطلاع دهند تا سریعاً مورد پیگیری واقع شود. همچنین مردم می توانند نظرات و انتقادات خود را هم درباره اجرای این طرح با ما در میان بگذارند.



منبع : خبر آنلاین


کد مطلب: 35395

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/35395/خبری-جمع-آوری-کارت-سوخت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir