۰

نفت روسیه باعث کاهش خرید از خاورمیانه شد

میز نفت - شرکت ایندین اویل اعلام کرد که به قراردادهای خرید نفت با تولیدکنندگان خاورمیانه متعهد مانده است اما خرید محموله‌های تک از این منطقه به دلیل واردات بیشتر از روسیه، کاهش پیدا کرده است.
نفت روسیه | میز نفت
نفت روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شریکانت مادهاو وایدیا، رئیس شرکت ایندین اویل که بزرگترین پالایشگر نفت هند از نظر میزان ظرفیت است، اعلام کرد خرید محموله‌های تک کاهش پیدا کرده است زیرا این همه نفتی که از روسیه خریداری می‌شود، باید جایی جبران شود.

وی گفت: نفت روسیه با ویژگی‌های پالایشگاهی هند متناسب است و مصرف رو به رشد هند که در مارس به رکورد بالایی رسید، فضای بیشتری برای واردات ایجاد کرده است.

آمار به دست آمده از منابع بازرگانی نشان داد واردات نفت هند از روسیه در آوریل، به رکورد بالای جدیدی رسید و سهم گریدهای نفتی خاورمیانه و آفریقایی از بازار این کشور را به پایین‌ترین سطح در ۲۲ سال گذشته رساند.

پس از این که خریداران غربی، نفت روسیه را در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین، تحریم کردند، پالایشگاه‌ها در هند که سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، خرید نفت تخفیف‌دار روسیه را افزایش دادند. طبق آمار، هند حدود ۱.۹ میلیون بشکه در روز نفت روسیه را در آوریل وارد کرد که حدود ۴.۴ درصد بالاتر از ماه پیش از آن و معادل حدود دو پنجم از کل خرید این کشور بود.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه در آوریل، برای ششمین ماه متوالی، بزرگترین صادرکننده نفت به هند ماند و پس از آن عراق و عربستان سعودی قرار گرفتند. قرارداد شرکت ایندین اویل با شرکت روس‌نفت برای خرید نفت، عامل دیگری بود که واردات نفت از روسیه را بالا برد.



منبع : ایسنا 
سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 35403
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *