۰

وزیر نفت سعودی هشدار داد

میز نفت - وزیر انرژی عربستان سعودی درست یک هفته پیش از جلسه وزیران اوپک پلاس، به افرادی که به معاملات استقراضی نفت مشغول هستند، هشدار داد.
شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان | میز نفت
شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، عربستان سعودی و متحدانش در گروه اوپک پلاس، ماه میلادی گذشته با اعلام دور جدید کاهش تولید که هدف آن، دور کردن سفته بازان بود، بازار را غافلگیر کردند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در کنفرانس اقتصادی قطر در دوحه گفت: من همچنان به آنها هشدار می‌دهم که آسیب خواهید دید، همان طور که در آوریل آسیب دیدید. فقط به آنها می‌گویم: مراقب باشید!

قیمت نفت ماه میلادی جاری که معامله گران به ارزیابی دورنمای مثبت تقاضا در برابر آمار اقتصادی ضعیف چین، ریسک رکود در آمریکا و بن بست سیاسی درباره سقف بدهی دولت آمریکا پرداختند، در بازار لندن در حدود ۷۵ دلار در نوسان بود.

اوپک و متحدانش در روزهای سوم و چهارم ژوئن در وین برای بازبینی سیاست تولید برای نیمه دوم سال، دیدار می‌کنند.

اگرچه نمایندگان متعددی گفته اند نیازی به اقدام بیشتر نیست زیرا محدودیت‌هایی که اعمال شده است، به محدود کردن عرضه در بازارهای جهانی کمک کرده است اما شاهزاده عبدالعزیز برای هماهنگ کردن مداخلات غیرمنتظره، معروف است.

جدیدترین آمار بازار نشان می‌دهد فروشندگان استقراضی که ابتدا پس از اعلام جدیدترین دور کاهش تولید اوپک پلاس در اوایل آوریل، از بازار فراری شده بودند، بازگشته‌اند.

شاهزاده عبدالعزیز گفت: اقدامات اوپک نشان می‌دهد که این گروه عامل ثبات بازار بوده، نه عامل افزایش قیمت و پیش بینی‌های اشتباه و سیاست‌های کشورهای مصرف کننده مانند برداشت نفت از ذخایر استراتژیک توسط آمریکا، عامل نوسان بازار بوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق که در همین رویداد در قطر صحبت می‌کرد، گفت: بغداد به جدیدترین توافق اوپک برای کاهش عرضه، پایبند است.



منبع : ایسنا 
سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب: 35406
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *