۰

افزایش همکاری‌های نفتی ایران و اندونزی

میز نفت - معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به اندونزی، با وزیر انرژی و منابع معدنی این کشور دیدار و بر افزایش همکاری‌های نفتی دو طرف تأکید کرد.
ایران و اندونزی | میز نفت
ایران و اندونزی | میز نفت
به میز نفت ، احمد اسدزاده با عارفین تصریف، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی دیدار کرد. در این دیدار، دو طرف محورهای همکاری دوجانبه را بررسی و بر افزایش همکاری‌های دو کشور ایران و اندونزی در صنعت نفت و گاز تأکید کردند.

ایران و اندونزی سابقه همکاری نفتی در بخش‌های مختلف مانند توسعه میدان‌های نفتی را دارند.

طی این سفر، چارچوب کلی همکاری‌های ایران و اندونزی در بخش نفت و گاز به بحث و بررسی گذاشته شد. بر اساس این مذاکرات، اسناد همکاری دوجانبه در صنایع نفت و گاز در حضور رؤسای جمهوری دو کشور از سوی جواد اوجی، وزیر نفت و وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی امضا شد.

در همین حال، سیدابراهیم رئیسی عصر دوشنبه (یکم خردادماه) پیش از آغاز سفر رسمی دو روزه به اندونزی در گفت‌وگویی با خبرنگاران، درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر، ‌با اشاره به اینکه این سفر به دعوت جوکو ویدودو، رئیس‌جمهوری اندونزی انجام می‌شود، اظهار کرد: روابط با اندونزی می‌تواند در حوزه‌های تجاری و اقتصادی، به‌ویژه در زمینه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی بین دو کشور دنبال شود.

رئیس‌جمهوری صبح روز سه‌شنبه (دوم خردادماه) به وقت محلی، وارد فرودگاه بین‌المللی جاکارتا شد و از سوی ذولکیفلی حسن، وزیر تجارت اندونزی مورد استقبال قرار گرفت. دیدار با رئیس‌جمهوری اندونزی و امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه از سوی مقام‌های دو کشور، همچنین دیدار با رئیس اتحادیه آسه‌آن، رئیس مجلس نمایندگان، رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی و ملاقات و گفت‌وگو با تجار و بازرگانان اندونزی و ایران بخشی از برنامه‌های رئیس‌جمهوری در این سفر دو روزه است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، جواد اوجی، وزیر نفت، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری و محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری، رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.



منبع : ایسنا 
سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب: 35407
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *